ang. toilet kvalitet

Hej !

I forbindelse med toilet renovering har jeg installeret en Geberit indbygnings cisterne...

Jeg mangler nu en hængeskål, og kan ikke forstå priserne..
hva får jeg hvis jeg køber en ifø til 2000 kr i forhold til "no name" til 499 ,-

Mener, at selve cisternen er jo kvali, så det jo ikke noget med vand forbrug eller kvalitet af evt. slid dele...!

Er det kun navn og design man betaler for..?

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ret ofte navnet du betaler for, men der kan også være tale om en dårligere porselæns Brænding/Blanding
En Ifø behøver da ikke være så dyr:
http://primavvs.dk/shop/ifo-2297c2.html

Jeg mener at kunne sige at glasuren på Ifø er i den bedre ende, rent rengøringsmæssigt.
Har en Laufen, hængende, hvor glasuren virker mere ru og dermed mindre rengøringsvenlig, hvilket ikke er uden betydning for netop denne indretning.
Har også 3 Ifø alm. stående, som er noget bedre.

Med venlig hilsen
ktm

 

Villeroy og Boch Omnia fåes til omkring 1.000 kr. Det er også god kvalitet.
Prisen varierer meget alt efter kvaliteten og lagtykkelsen af emaljen. Tag evt. ud i en butik og prøv at løfte kummerne. Emaljen vejer forholdsvis meget så de tungere modellere vil alt andet lige ´have et tykkere lag emalje.
Hej

Porcelænet som sådan er der ikke den store forskel på. Men glaseringen er maget forskellig artet. Og ikk emindst hvad angår holdbarhed.

Ud over den medgåede mængde materiale, forsendelse, fortjeneste, garanti, osv. så betales der da klart også for funktionalitet og design.

At en toiletkumme kan skylles med kun lidt vand afhænger ud over glaseringen bestemt også af udformningen af skyllekanaler, afløbes, selve kummens form osv.

Ud over selve kummen vælger du også indirekte hvilket toiletsæde du val kunne montere på kummen, og dermed hele udseendet. Ud over udsende er der desuden den faktor der hedder siddekomfort. Hvordan sidder man på sædet..... Faktisk er der her kæmpeforskel... Er du frisk besøger du din lokale jernhandel og prøvesidder de modeller de har. Ned med bukserne og du vil kunne mærke forskel klar forskel mellem odellerne biggrin Try it.....

Det er nemlig ikke på alle kummer der kan monteres de samme toiletsædder.

Så overvej også dette inden dit valg.

Idag er der til rigtig mange toiletkumer udviklet toiletsæder med "softclose" Altså en dæmpning der gør at sæde og låg lukkes langsomt ned, uden voldsomme bump og en følelse af at hele kummen smadres....

Og V&B produkter er ganske gode valg, hvad angår kvalitet. Ifø er også helt fine....

Jeg vil nok selv overveje en klassiker som V&B Subway, eller deres lidt nyere Lifetime. Naturligvis med et sæde med dæmper ( Softclose )
Eller måske Raja sædet fra Pressalit sammen med en kumme den passer på..
Check det på www.pressalit.dk Så kan du vælge sæde og se hvad de passer på af kumme. Eller omvendt vælge et af de sæder der passer til netop den kumme du har valgt. Der findes også andre sæde producenter...

Ja, indrømmet jeg er i kanten af branchenwink

MVH Njord
Annonce
Man kan måske lave en lokumsaftale med dig???? :-) Sorry!

Hvor finder man noget med dette softclose?
For det er da rigtigt at det er irriterende at høre disse brag og skidt for små barnebarnsfingre, der ikke kan lade være med at pille.

Med venlig hilsen
ktm

 

Citat fra ktm

Hvor finder man noget med dette softclose?
For det er da rigtigt at det er irriterende at høre disse brag og skidt for små barnebarnsfingre, der ikke kan lade være med at pille.


Ja træls at høre på disse brag... Uanset om det er egne børn eller andres ( eller måske bare fruens... )

Faktisk er det muligt at købe en ny model beregnet specielt til Ifø Cera i de fleste byggemarkeder. Modellen er annonceret i mange af deres brochurer.. Den er fra scaniscan, som også leverer en del andre modeller med softclose igennem byggemarkederne.

Ellers er det fra jernhandlen, VVS montøren eller nogle af netVVS butikkerne der kan levere Pressalit's produkter. Afklar modelvalget via www.pressalit.dk så er du forberedt...

Ja, jeg arbejder på Pressalit.... Men får ikke nogen form for provision.. Og Scaniscan er en del af virksomhedsgruppen.....


PS. Låget lander også blødt i nakken, hvis man skulle ligge på knæ foran toilettet rolleyes .......

MVH Njord
Citat fra njord

Ja træls at høre på disse brag... Uanset om det er egne børn eller andres ( eller måske bare fruens... )

Faktisk er det muligt at købe en ny model beregnet specielt til Ifø Cera i de fleste byggemarkeder. Modellen er annonceret i mange af deres brochurer.. Den er fra scaniscan, som også leverer en del andre modeller med softclose igennem byggemarkederne.

Ellers er det fra jernhandlen, VVS montøren eller nogle af netVVS butikkerne der kan levere Pressalit's produkter. Afklar modelvalget via www.pressalit.dk så er du forberedt...

Ja, jeg arbejder på Pressalit.... Men får ikke nogen form for provision.. Og Scaniscan er en del af virksomhedsgruppen.....


PS. Låget lander også blødt i nakken, hvis man skulle ligge på knæ foran toilettet rolleyes .......


Pressalits nye sæde til Cera med softclose hedder Cera+ og kan købes gennem din lokale VVS-installatør eller diverse netbutikker.

www.VVS-Shoppen.dk VVS til bl.a. badeværelse og køkken. Ring til VVS-shoppen.dk på 87 37 40 30.

www.VVS-tips.dk VVS tips til dig der vil gøre det selv
Hør NjorD.
Er det sådan at du har erfaring med at køre "Lastbil"
(Lander blødt i nakken !)
Og indrøm det nu bare, du skal snart til at udvide lukummet for at få plads til alle de kummer :-)

Håndværkeren
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis