Sænkning af kældergulv

Hejsa

Jeg har brug for jeres hjælp.

Jeg vil gerne sænke kældergulvet minimum 30 cm, så der bliver højere til loftet. Soklen/fundamentet stopper allerede 5 cm under gulvet. Er det på nogen måde muligt at sænke gulvet til under soklen/fundamentet?

Tak for jeres hjælp.

Jannie
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jannie
selvfølgelig kan det lade sig gøre, hvor der er vilje er der vej.
Du skal støbe soklen dybere først og så kommer gulvet bagefter. Det er et større projekt at gå i lag med. Jeg ville grave under soklen en halv til en hel meter i bredden og så langt ned under ønsket gulvhøjde at der er plads til isolering. det kan du gøre 2-3 steder rundt i kælderen fylde det op med beton lade det hærde 1-2 døgn for derefter at gentage det til du har soklen med hele vejen rundt.
Sådan ville jeg gøre det, men det kan da være der er andre der har bedre forslag.
god arbejdslyst.
Det kan du godt, men det er et kæmpe arbejde.

Du skal starte med at grave fundamentet frit, og understøbe. Du kan desværre ikke bare tage en side af gangen, men må tage det meter for meter, da der ellers er en risiko for sammenstyrtning eller sltningsskader.

Når det er gjort rundt langs soklen, kan du begynne at banke klaplaget væk, grave ud, isolere, evt. gulvvarme, og til sidst støbe et nyt klaplag.

Det er et kæmpe arbejde, og det meste foregår ved håndkraft
Hej....
prøv og kig på dennehjemmeside fra DR og find den film om kælder så kan du se hvad det drejer sig om og få en ide om at det ikke er noget man lige laver på en weekend
har selv gjort det i den ene halvdel af mit hus iforbindelse med at jeg skulle lave et badeværelse og entre
http://www.dr.dk/Undervisning/Kenddithus/Tv-programmer/20060627142539.htm

vh
Bjørn

Bjørnen

Smil og vær glad.... husk det nu.....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis