Hurtige spørgsmål ang. dampspærre + safeboks

Hvordan fastgøres dampspærren ved væggen hvis man ikke ønsker lister langs loftet?
Banker man den bare på de yderste forskalling, taper det og til sidst fuger mellem forskallingen og muren?

Monteres en safeboks bare direkte på forskallingen (boksen er ca. 2 mm tyk) eller skal der stemmes lidt af foskallingen først? Og hvordan tætnes dampspærren iøvrigt bedst omkring boksen?

Med venlig hilsen
Hans
Hvordan fastgøres dampspærren ved væggen hvis man... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Super med den monterings vejledning, Lars. F... det er nemt når man bare ved hvordan smile
Er grunden til man bruger låg så bare at man får en større overflade man kan fuge ned mod dampspærren?
Hvorfor sælger man så egentlig disse bokse uden låg hvis man alligevel ikke kan bruge dem? Jeg går ud fra det ikke holder bare at fuge rundt langs kanten på disse (ca 2 cm)?

[code]http://www.aev.dk/shop/lumiance-indbygningsboks-3484p.html[/code]
Tror man bruger dem uden låg i feks. Etage-adskillelser hvor man ikke har dampspærre men stadig isolering.
Som aflastning af ledningen brugte jeg forskruninger ,som klemmer helt tæt om kablet, mener jeg gav 3-4 kr stk. Husk dog kun 1 kabel pr. forskruning. Hvis du sløjfer videre skal du bruge 2 forskr. pr box.

Mvh
Lars
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis