utæt brændstofpumpe diesel

Har lige opdaget at min bils brændstofpumpe er lidt utæt..

Det drypper en lille bitte smule på den side af pumpen, hvor rørene går til dyserne..
Det er ikke meget den drypper og det er periode vis.. Så er den tæt og så er den utæt igen..

Det er en nissan sunny 1.7 fra ´87.
Fra søgt efter en manual til bilen, men har intet fundet..

Hvor finder jeg en manual over pumpen.. For er selvfølgelig interesseret i at få stoppet "hullet"..

Min erfaring med dieselpumper er meget begrænset..
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra billito

Min erfaring med dieselpumper er meget begrænset..

Vær du glad for det $$$$$$$$smile
Sådan en sjover er ikke noget man bare skruer på,hvis den er utæt er der noget helt galt så lad en diesel mand se på sagen,måske det bare er et rør.
René
Restværdi.. Næh, men kan sgu et undværer bilen.. Og har ikke kroner til at skifte den nu.. Der er stadig 9 mdr til syn, så helt uden værdi er den nu ikke..

Og ang rep, så laver jeg en del selv og har kyndig vejledning til det som jeg ikke selv kan.. Så det er kun reservedelenes pris jeg skal bekoste..

Har overvejet at skifte hele pumpen, men er det nu kun et rør.. Eller en pakning.

Er det muligt at finde et diagram over pumpen. Har prøvet Haynes bilbøger, men netop den model jeg har, har jeg ikke kunne finde...

Utætheden er ikke ret meget. en lille dråbe, der hænger, i ca 2 min og derefter 2 min til næste dryp.. Og der på samme side som rørene til dyserne og hvis det var en af de rør, der den var utæt, så er det ikke noget problem for mig at lave det..

Men den kan da kører, selv om det er lidt dyre i brændstof, samt noget svineri at det drypper.. Der er ikke noget at hører på motoren..
Hej
Det er vel ikke bare en omløber der skal spændes ???
Mvh autoole
Har haft alle rør til dyserne af og har spændt alle omløbere men der er stadig en utæthed..

Og den drypper lidt mere nu.. Det gjorde den allerede inden jeg tog rørene af..

Hvad ligger en brugt pumpe ca på.. Eller kan man nøjes med mindre evt nye pakninger..eller hvad der nu sidder inden i..

Er blevet oplyst om at det muligvis kan være et trykrør.. hvad det så end er..?!!
Annonce
Citat fra billito

Er blevet oplyst om at det muligvis kan være et trykrør.. hvad det så end er..?!!

De eneste rør med tryk er dem,der går til dyserne så det må være dem der menes.
De har jo siddet der i mange år så hvis de skulle rasle løse var det nok sket for mange år siden.
Jeg tror ikke det bliver nemt at finde en god brugt pumpe,din bil er jo lidt sjælden på de danske veje.
René
De rør, de går til dyserne er gode nok. Har haft dem af og tjekket dem. det er ikke der fejlen er..

Det er under pumpen olien kommer fra..

Har nu fundet fejlen.. En utæt o-ring..

Har også fundet et diagram over pumpen, så nu er den iorden igen..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis