Asko-Vølund køle/fryseskab!

Hej,

Fruen og mig selv har købt et brugt Asko køle/fryseskab (lidt over 2 år, nyprisen over 8000kr.)..

Nå men vi får det afhentet og lader det stå i ca. 20 timer, som jeg har hørt at man helst skal, derefter tænder vi det og lader det ellers stå 4-5 timer. Det burde jo være tid nok til at man kunne mærke en væsentlig forskel på temperaturen...Nå ikke, hvad f..... er nu det . Øv øv - taget ved næsen.

Efter fejlsøgning på skabet finder jeg ud af at et af rørne, 5-10 cm fra kompressoren, er utæt i en lodning = kølemidlet fiser ud, når det tændes...

rolleyes

Jeg ringer til næsten alle firmaer som man kunne drømme laver disse ting, men ak nej. Alle henviser mig til Scandia Service, firmaet der laver Asko's ting.

Men spørgsmålet er så, kender i til nogen i hovedstadsområdet der kan lave sådanne ting. Lodning og påfyldning af Isobutan kølemiddel ?confused

HJÆLP OS - Vil ikke smide det ud da vi lige har købt det via dba.dk
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er der i vejen med Scandia Service??

Problemet er vel, at det kræver specialudstyr at kunne aftappe og påfylde kølemiddel, hvilket ikke enhver reparatør råder over.
Der er ikke noget galt med Scandia Service.

Jeg syntes bare det er ærgeligt, at man ikke kan snakke med en reparatør inden man for besøg af dem, og skal betale en halv formue. Jeg ved hvad der skal laves, en aftapning af kølemiddel - en lodning - en påfyldning. Det er hvad der skal laves, og jo selvfølgelig skal reparatøren lave de normale check af systemet, men alligevel.

Så det eneste der er surt er man ikke ved om det kan betale sig at få lavet.
Hey.

Normalt kan det ikke betale sig at reparere ret meget på et køleskab. Med mindre den er helt ny og der stadig er garanti...

Problemet med de helt nye køle/frysemøbler er at de er påfyldt et meget brandfarligt kølemiddel. Og ikke alle har uddannelsen/værktøjet til at arbejde med dísse.

Mht. det at et køleskab eller en fryser skal stå oprejst inden opstart. Så er det fordi olien skal have tid til at rende ned i kompressoren igen.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Nu får vi en ud fra Scandia Service imorgen, så nu må vi se hvad der sker.

Håber det kan betale sig at få lavet, sælgeren af køleskabet vil gerne betale noget af det..
Annonce
Citat fra Haiti

Nu får vi en ud fra Scandia Service imorgen, så nu må vi se hvad der sker.

Håber det kan betale sig at få lavet, sælgeren af køleskabet vil gerne betale noget af det..


Med mindre i har købt skabet defekt, så ville jeg returnere det til sælger, eller bede sælger om at betale hele gildet.
Nej, vi købte skabet som 100% iorden. Eller det var hvad de skrev til os, hehe.

Vi har nu haft besøg af vores service mand fra Scandia Service. Han fiksede det, en lille lodning af det utætte rør, en lille vakuum test af systemet og til sidst påfyldning af gas (43 Gram). Det kostede 1062,50 kr. hvilket sælgeren er villig til at betale, så det er jo godt nok.. Så kan det få lov til at køre mange år endnu...
Ja Scandia kan man sq stole på ! For det er jo HELT alm praksis blandt kølefolk at man tæthedsprøver med vacuumconfused
Citat fra ConDor

Tja jeg BESTEMT ikke anbefale Scandia Service, har meget dårlige oplevelser med dem. Men fat mod der er da andre der laver den slags. Bare tag tlf bogen slå op på kølefirma, og start fra en ende af-


Citat fra ConDor

Ja Scandia kan man sq stole på ! For det er jo HELT alm praksis blandt kølefolk at man tæthedsprøver med vacuumconfused


Hvad mener du ConDor confused

Du lyder lidt negativ, hvad har du haft af dårlige oplevelser med Scandia, siden du snakker om dem på den måde confused

Jeg syntes de er OK. Så jeg kan da kun råde jer andre til at bruge dem..
Har haft en meget lang garanti sag kørende med dem, kørte vel næste 2 år. Hver gang man ringede var de meget ubehøvlede, og kaldte mig for en løgner - Godt jeg havde styr på mine papire, for de havde ikke. Hvilket der i sidste ende kostede dem en ny vaskemaskinesmile . Med hensyn til køleskabet, så er jeg selv kølemontør og har kørt på industriel anlæg de sidste 10 år. Og jeg har også haft "glæden" af og se scandic i action...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis