Tegning til hjemmebygget kanin bo helårs.

Hej

Vi vil gerne til foråret anskaffe 2 dværgkaniner, det skal kunne være ude hele året.
Derfor har jeg nu vinteren til at bygge, men jeg er i tvivl om hvordan det skal være. Der skal være mulighed for at kaninerne skal bo der hele året.

Har du en ide og evt. en tegning, så tøv ikke ;-), skynd dig at svare.
Hvilke materiale vil I anbefale at bygge i. JEg kunne også forestille mig adgang til græsplænen fra buret.

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er da egentlig blot en kasse hvor der er et lille lukket rum hvor Kaninerne kan gemme sig, og så et lidt større med trådnet for. Skal de være ude om vinteren skel kassen op og stå på nogle ben. Hvis du så også laver et bur med trådnet i bunden som kan flyttes rundt på plænen, der skal så blot være et lille tag over i den ene ende så Kaninerne kan komme i læ for regn og for megen sol. Grunden til at der skal være trådnet i bunden, er at Kaninerne vil forsøge at grave sig ud. I Naturen bor Kaniner nede i jorden !!

V.h. Håndværkeren
Hejsa.

Ved godt, det slet ikke er i LDS-ånden, men LIDL har lige netop nu et kaninbur til 350,-

Så kan det dårligt betale sig at gå i gang selv, man kommer ikke langt for de penge, hvis man selv skal ud og skaffe stumper.

http://www.lidl.dk/dk/home.nsf/pages/c.o.20071007.p.Stort_kaninbur

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

I den størelse og med det udstyr er der overhovedet ikke noget at betænke sig på, om du endda så skal køre 100 Km. for at komme til en Lild.
Og hvis det ikke helt opfylder dine krav, kan man jo altid modificere det så det bliver helt perfekt smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis