Bejdse / Lakere / Fuge Stuegulvet

Vi vil gerne ha mørke look alike skibsdæk planker i vores stue ?

Hvordan gør vi det bedst ?

Har prøvet det før hvor gulvet først blev bejdset og derefter lakeret. den gang blev der ikke lavet fuger (med sort fugemasse).

Hvilken rækkefølge : Bejdse / Fuge / Lakere eller Fuge / Bejdse / Lakere eller hvad ?

Den gang kunne man IKKE købe MØRKT lak, kun klar lak, derfor skulle vi bejdse. Kan det gøres anderledes idag ?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg synes det vil være en rigtig dårlig ide at bejdse jeres gulv. Jeg går ud fra at I gerne vil opnå samme effekt som man i gamle dage havde på bræddegulve og trappetrin også kaldet fernis.

Man kan ikke længere få denne lak-type da en af bestanddele var nogle smådyr som man ikke længere kan få fat i. Jeg kan ikke lige huske hvordan det hænger sammen.

Hvis I bedjser er der ingen vej tilbage, bejdsen vil trænge langt ned i træet og I skal have slebet rigtig meget af, hvis I ønsker gulvene i den oprindelige farve igen. Desuden er bejdsen ikke holdbar hvorfor som du selv skriver at I må lakere gulvet bagefter. Jeg vil derfor anbefale:

Mal gulvene med det der hedder en lasur maling - det er en maling der er gennemsigtig så man kan se træets årer igennem. Hvis ikke jeres maler kan lave det kan I evt. selv fortynde malingen så meget at I kan opnå samme effekt. I kan evt. for at få en flot effekt male med 2-3 forskellige nuancer af samme farver, på den måde får I en dybde i farven. Til sidst kan I lakere for at give en beskyttelse til gulvet og for at få højglansen som der jo var på de gamle ferniseret gulve.

Rigtig god arbejdslyst og håber I får et tilfredsstillende resultat.

Kan du ikke selv finde nogen der kan lave malingen til dig dig, kan du altid kigge her: www.tibberuphoekeren.dk

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også