Glemt brugerkode til win log ind

Vi har i huset en del computere med forskellige brugerkonti på og derfor også en masse forskellige koder..

Men nu er problemet, at der et medlem af familien, der ikke kan huske sit brugerpasword og hvad gør man så lige.

Har haft HD´en over i anden maskine for at ad den vej få alt på brugerens egen mappe flyttet/kopieret over, men mappen kan ikke åbnes eller kopieres..

Og nu er rådne dyr gode og gode råd dyre..

Hvordan kan jeg åbne brugerens konti uden at kende koden,. Kan koden evt nulstilles..

Ved ikke om tråden har været oppe før og fandt ikke jeg ellers kunne bruge af hjælp herinde..

Der er ikke oprettet nogen systemadmin på den omtalte putter..
Vi har i huset en del computere med forskellige... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan gjorde du helt konkret?

Kan du guide mig igennem en løsning på mit problem?

Jeg har en HD fra en gammel Win2000 hvor jeg har/havde adm rettigheder. desværre er passwd glemt.
Jeg har HD'en monteret via en USB på min XP maskine og vil meget gerne have adgang til nogle af mine gamle filer.

Mogen der kan hjælpe?

Jeg får ikke lov at gå direkte til data der er gemt under mit bruger navn på den eksterne HD. Når jeg forsøger at klikke mig igennem til dem bliver jeg nægtet adgangen ( og vistnok spurgt om et password, som jeg jo ikke kender )

Hackere osv må komme ret let omkring evt passwd på de maskiner de kommer ind på.. kan man få et program der enten nulstiiller eller omgår de passwd man måtte møde?

MVH Njord
Njord:

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dit problem, da det tilsyneladende ligger udenfor det jeg ved om XP.. Men vil da tro at et admin-password også må kunne nulstilles... ved dog ikke hvordan..

Det jeg gjorde efter at jeg var kommet ind i fejlsikret, var at gå ind på brugerkonto i kontrolpanel og nulstille koden på den konto, hvor koden var glemt.. så kunne jeg genstarte og logge på kontoen uden brug af kode.. Brugeren skal så selv oprette koden igen..

Men vil da tro at du skal ind og fjerne koden på din gamle konto, hvor din mappe ligger under..??? Det må da være værd at prøve.. Måske virker det..

Krydser fingre og håber at du finder en løsning

Har kikket i Win, under sletning af brugere/konti og det skulle være muligt at slette en administratorkonto, ved at oprette en ny, hvorfra du sletter den gamle konto..
Kan da godt lige komme med et indspark til din eksterne harddisk problematik.

hvis det er en tidligere win2000 så er der nogle ntfs rettighedder på som giver dig problemer, der er en option hvis du højreklicker på den folder du ikke kan komme ind i, og vælger egenskaber/propperties så er der en fane der hedder sikkerhed/security der er en advanced kanp.
der under er der en fane der hedde ejer/owner der sætter du så din useraccount som owner, og vælger at replace på subfolders.
du skulle nu have adgang til dine gamle filer. Er dette ikke tilfældet må du lige komme med lidt mere info:
XP home /pro
evnt 3. part til at kryptere med etc.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis