Glemt brugerkode til win log ind

Vi har i huset en del computere med forskellige brugerkonti på og derfor også en masse forskellige koder..

Men nu er problemet, at der et medlem af familien, der ikke kan huske sit brugerpasword og hvad gør man så lige.

Har haft HD´en over i anden maskine for at ad den vej få alt på brugerens egen mappe flyttet/kopieret over, men mappen kan ikke åbnes eller kopieres..

Og nu er rådne dyr gode og gode råd dyre..

Hvordan kan jeg åbne brugerens konti uden at kende koden,. Kan koden evt nulstilles..

Ved ikke om tråden har været oppe før og fandt ikke jeg ellers kunne bruge af hjælp herinde..

Der er ikke oprettet nogen systemadmin på den omtalte putter..
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra billito

Vi har i huset en del computere med forskellige brugerkonti på og derfor også en masse forskellige koder..

Men nu er problemet, at der et medlem af familien, der ikke kan huske sit brugerpasword og hvad gør man så lige.

Har haft HD´en over i anden maskine for at ad den vej få alt på brugerens egen mappe flyttet/kopieret over, men mappen kan ikke åbnes eller kopieres..

Og nu er rådne dyr gode og gode råd dyre..

Hvordan kan jeg åbne brugerens konti uden at kende koden,. Kan koden evt nulstilles..

Ved ikke om tråden har været oppe før og fandt ikke jeg ellers kunne bruge af hjælp herinde..

Der er ikke oprettet nogen systemadmin på den omtalte putter..


hmmm hej med dig jeg ved at der er en måde så man kan gå bag om systemet på din computer når du opstarter den kan du trykke på noget og gå bag om men jeg kan ikke huske hvordan ellers så ville jeg prøve at gøøre det via administrator brugeren og gå under bruger konti eller konto kan ikk huske hvad det hedder og se om det kan lade sig gøre m.v.h jannick
Er blevet fortalt at det skulle lade sig gøre i fejlsikret..

Men er det rigtig og hvordan får man det i fejl-sikret. Vil ikke sidde og stoppe opstarten igen og igen, til den selv går i fejlsikret..

Og der er ingen administrator bruger oprettet på maskinen..
Citat fra billito

Er blevet fortalt at det skulle lade sig gøre i fejlsikret..

Men er det rigtig og hvordan får man det i fejl-sikret. Vil ikke sidde og stoppe opstarten igen og igen, til den selv går i fejlsikret..

Og der er ingen administrator bruger oprettet på maskinen..


Når maskinen skriver starter windows så tast F8 så skulle der komme et skærmbillede hvor du kan vælge at starte i fejlsikret tilstand.

Log på som administrator så kan du nulstille passwords og genstart.

Det er den letteste måde at løse dette på.

Hvis der er andre konti der har administratorrettigheder skulle de også kunne nulstille passwordet.

/Cata
Jeg forsøger lige at koble mig på trådenwink

Jeg har en HD fra en gammel stationær PC'er. På denne disk har jeg nogle data jeg gerne vil have ud.
HD'en har jeg smidt i en løs boks med USB stik.

Jeg havde administrator rettigheder på den gamle HD og har det også på den bærbare hvor jeg forsøger at komme i kontakt fra. Men kan ikke få lov at komme ind til mine gamle data...

Data fra andre brugere kan jeg godt få adgang til ( såvidt jeg lige husker ).

Nogen der kan hjælpe mig?

MVH Njord
Har forsøgt at trykke f8, men der kommer kun et valg over boot-muligheder.. :-(
Ikke nogen muligheder for at vælge fejlsikret..

Og har lige som Njord haft disken over på en maskine via USB, hvor jeg har administrator rettigheder, men kan ikke åbnes/kopiere mappen..
Annonce
Er det med Windows XP?

For så skal du bare finde brugerens kode i hash form og så konverterer den..

Eller.. Hmm smile Det er der vidst noget med man alligevel ikke kan..
Jeg har en Knoppix CD (www.knopper.net/knoppix - det er linux, men ganske ufarligt alligevel og gratis). Den kan jeg sætte i CD-drevet og boote derfra. Så kan jeg flytte (sikkerhedskopiere) filer når et operativsystem er gået helt i smadder. CD-en ligner meget privatlivs-CDén fra itpol.dk.
Citat fra billito

Har forsøgt at trykke f8, men der kommer kun et valg over boot-muligheder.. :-(


Du har formentlig trykket F8 for tidligt. Det skal være i splitsekundet før end det grafiske windows starter vises.

Det kan være lidt svært at ramme men prøv igen og igen til den er der biggrin

/Cata
Citat fra billito

Har forsøgt at trykke f8, men der kommer kun et valg over boot-muligheder.. :-(
Ikke nogen muligheder for at vælge fejlsikret..

Og har lige som Njord haft disken over på en maskine via USB, hvor jeg har administrator rettigheder, men kan ikke åbnes/kopiere mappen..

Davs.

Regner med, at vi taler om XP, NT eller W2000, fordi de gamle OS'er fra MS plejer ikke at være så firkantede.

TIP:
1 Du trykker F8, og så får du en bootmulighed.
2 Du vælger at boote fra den HD hvor dine data er spærret.
3 Omgående efter du har valgt HD med [Retur/Enter] skal du trykke F8 en gang til.
4 Nu kan du vælge fejlsikret tilstand

- men jeg aner ikke om du kan bruge det til at få adgang til dine data, hvis du ikke har mindst ET password (Admin) og hvis du heller ikke har en password-reset-disk ??

Nogen gange har jeg siddet i fejlsikret med Admin-pass og XP påstår, at jeg har glemt det - istedet for at XP indrømmer, at det snarere er DEN der har glemt Admin-pass ;o)

- andre gange virker det fint, erhm . . . go figure.

NB: Kender ikke NT og W2000 så godt som XP, men hvis vi taler XP Pro, så er der altid en Admin-konto. XP Home har vist ikke serverdelen, så jeg aner ikke, om den overhovedet bruger Admin-pass . . .

Mvh. PP
Ups. He he..
Havde helt glemt denne tråd.. Men problemet er løst.. Valgte at starte win op, for så at slukke for strømmen, så den selv forslog fejlsikret ved næste opstart.. Ved godt at det ikke er nogen god løsning, men det virkede..

Har prøvet dit forslag, pallePopHår, men det vil maskinen ikke være med til..

Det er XP pro og der er med vilje ikke lavet nogen kode på admin.. Mine unger kender alligevel ikke denne her mulighed, så der er vist ingen risiko for at de sletter hinandens koder.. Men den glemte kode blev slettet og en ny oprettet..

Takker mange gange diverse forslag og tips..
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis