Problem med 45 hk 2 takts MARINERmotor

Hej
Har idag været på fjorden i fantastisk solskinsvejr..... Vi havde sejlet ca. 1 time, spist lidt frokost, og begyndt turen ind imod Kolding Havn igen. På vej ud kørte motoren som en drøm.... både ved langsom sejlads, og ind imellem "for fuld håntag" smile på vejen hjem sejlede vi igen både langsom og i korte perioder "for fuld håndtag" pludselig på vej ind tabte motoren fuldstændig pusten ved høj fart, men ved lav hastighed var der ikke noget problem ????
Flg. er kontrolleret: Der var masser af benzin, kuglen til at pumpe benzin op i motoren var hel hård=motoren bliver "fodret" godt nok.... Sidste gang jeg var ude og sejle var der ikke noget overhovedet, men forrige gang havde jeg samme problem.!! Da jeg, idag, skulle ligge til land med motoren i tomgang gik den ud hele tiden..... jeg overvejer om det kan være skidt i kaburatoren ???
Kender nogle et ligende problem ???
Mvh. Roed
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
et par muligheder.
1. vand i benzinen, nok umiddelbart min første indskydelse, små vanddråber, som suges ind og ødelægger tændingen, men forsvinder igen og motoren kan godt fortsætte på den anden cyl. til vandet er fordampet, og der kommer benzin igen. det sker dog sjældent i tomgang, da luftgennemstrøningen som regel ikke er hurtig nok til at suge en vanddråbe op, men det sker.
2. en ikke helt tæt nåleventil i karburator, forårsaget af skidt, hvilket overfodrer motoren, men så skulle du ha' set ekstra meget blå røg.
3. alm. skidt i karb. men det følger næppe det beskrevne mønster.
-
så tjek tank for vand og skidt. der sidder et filter på røret i tanken og et i benzinpumpen på motoren, tjek om de er beskidte.
husk på denne årstid at holde din tank fuld for at undgå kondensdannelse ved store temperaturskift.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hey håndværker og Lynæs....

Hvor meget er "lidt" kaburatorsprit ?? :-) og hvad gør det helt præcis ??

Roeden
Lidt kaburator sprit er ca. 1 dl pr. 10 L. og det "omslutter" vandet hvis der er noget i din tank og gør det brandbart ligesom det nærmest trækker eventuelt vand ud af kaburatoren.

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis