hjælp omkring at jeg har 2 gb ram ,men

hej alle jeg har 2 gb ram som er ens men mit system siger der kun er 1 gb hvad gør jeg de sidder rigtigt i det er bare som om den ikke vil aktiver jeg har snakket med en mand i it setup om det han siger det lyder mærkeligt altså det er 2 blokke der er ens med 1 gb på hver men den registrer kun 1 gb under kontrolpanel og system hjælp på forhånd tak
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Hvis dit MB har plads til 4 blokke kan det godt være at de skal sætes i række 1 og 3.

Ispind
Citat fra Ispind

Hej

Hvis dit MB har plads til 4 blokke kan det godt være at de skal sætes i række 1 og 3.

Ispind


der er kun plads til 2 og har prøvet på alle måder men begge blokke bliver varme men system siger bare der kun er 1 gb ram
Understøtter dit MB mere end 1 GB RAM?

Hvis det ikke er tilfældet kan en mulighed være at få BIOS opdateret, hvis der findes en opdatering fra leverandøren.
Nogle lidt ældre boards kan også kun køre med en LAVER hastighed når man har flere ram blokke i... Det lyder absurd, men sådan er det på de billige boards. Det kan derfor tænkes at du skal sætte hastigheden ned i din BIOS....

Alternativt, så er det også muligt at den ene klods eller sokkel er defekt.
Citat fra Twist

Alternativt, så er det også muligt at den ene klods eller sokkel er defekt.

Muligt ja prøv blokkene hver for sig.
René
Annonce
Citat fra ALB69

Muligt ja prøv blokkene hver for sig.
René


jeg har prøvet med blokkene hver for sig der dur de fint begge men har købt en mycom i bilka for 3000kr og jeg mener bare jeg har sat et vildt godt grafik kort i den kan køre med og tv tuner og alt det kan den klare og hvis den ikk kan køre 2 ram blokke hvorfor har man så lavet til det
Citat fra Dkz-juda

jeg har prøvet med blokkene hver for sig der dur de fint begge men har købt en mycom i bilka for 3000kr og jeg mener bare jeg har sat et vildt godt grafik kort i den kan køre med og tv tuner og alt det kan den klare og hvis den ikk kan køre 2 ram blokke hvorfor har man så lavet til det

Et bundkort har sine begrænsninger måske dit ikke understøtter 2 X 1GB (jeg ved det ikke)det må du undersøge på producentens hjemmeside eller i din manual,et bundkort kan også have flere end 2 RAM sokler men det betyder ikke nødvendigvis at man med held kan proppe 1GB i hver,hvad siger din BIOS når den tæller RAM?
René
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis