Isolering mm.

Hejsa med jer
Jeg har lige et par spørgsmål angående isolering af førstesal. Jeg er gået i gang med og pille den gamle isolering ned da den ikke var sat rigtig op. Det er 100mm isolering og jeg ved ikke om det kan genbruges???? Jeg prøver og smide et billede op af det.

Er der nogen krav til isolering tykkesel udover det skal sidde 50mm fra tagpladerne (eternittag). og hvorfra skal de 50mm måles???. Der kan max sidde 120mm mellem spærene uden de skal forlænges og så er det nok ikke en gør det selv opgave. Der kommer sikkert flere spørgsmål men os bare starte med det her

Mvh. Søren

PS. kan man ikke smide billeder op mere?????
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Søren,

så længe din mineraluld ikke har suget vand til sig, eller er blevet angrebet af insekter eller lign, så skulle der ikke være problemer med at genbruge den. Det billede du har sendt, ser jo ud som om det er fin, god uld.

Men du kan jo nok næppe få plads til 100mm isolering hvis du kun har 120mm plads, og vil have 50 mm "tomrum" over ulden, men det er måske mig der misforstår noget ?
Citat fra olsen danmark

Det er 100mm isolering og jeg ved ikke om det kan genbruges???? Jeg prøver og smide et billede op af det.

Det er rimeligt nemt (for en LDS'er), at lave ekstra plads - jeg sørgede for at der kom 200 mm i mine skråvægge

I teorien er der ikke forskel på teori og praksis, men i praksis er der...
Hej igen
Problemet er jo at det sidder ”helt” ude i tagpladerne. Og så hvidt jeg kan læse mig til skal det sidde 50mm fra den lægte tagpladerne sidder på????. Og ville 120mm være nok eller er der krav til det???

#4 jeg bliver desværre ikke særlig ”klog” af og kigge på dit billede. Har du sat isolering op uden på lægterne eller hvordan???. confused

Mvh. Søren
Hvis ikke du får noget mere end 100 mm så får du svært ved at holde på varmen. De nye krav er 300mm ved nybygning - jeg har 400 mm i taget på min tilbygning.
Citat fra olsen danmark

...#4 jeg bliver desværre ikke særlig ”klog” af og kigge på dit billede. Har du sat isolering op uden på lægterne eller hvordan???. confused

Mvh. Søren


Der er sat et brædt på, der forøger dybden, således at der er plads til 200 mm Rockwool, og 50 mm luft.
Der er til slut monteret gipsplader på de "inderste" lægter, som er omkranset af Rockwool (dvs. nogle steder er der kun plads til ca. 150 mm).

Kig evt. her for detaljer: http://www.rockwool.dk/sw36153.asp

I teorien er der ikke forskel på teori og praksis, men i praksis er der...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis