Jordvarme kontra fjernvarme

Man kan finde en hel masse informationer om hvor eminent jordvarme er i forhold til oliefyr osv. men ikke rigtigt noget i forhold til fjernvarme...

Jeg skal til at projektere et energi rigtigt hus (nybyggeri) og skal derfor have valgt en varmekilde... Jeg kan dog ikke gennemskue om der virkelig er noget holdbart i jordvarme eller det blot er lidt "poppet"...

Man kunne jo godt forestille sig at fjernvarmen blev dyrere og dyrere nu hvor husene bliver bedre isoleret og samtidigt bliver el billigere og billigere fordi der er konkurrence på markedet...

Men hvad siger I - hvad er jeres erfaringer med jordvarme i nybyggeri...biggrin
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg tror bestemt ikke der er "poppet", efter min mening er det en super god ide!

Jeg tror på at fjermvarme er kommet for at blive dyrere men det er el også.
Der er bare flere muligheder med el ! Solpanelerne bliver mere og mere udviklet og giver er super mulighed for billig el. Der er også mulighed for en lille vindmølle.... Der kommer også brændselceller som kan lave billig el og varme.

Det er trist man ikke kan finde bedere information på nettet !
Skulle jeg bygge som dig -klart jordvarme - med alt det der kan bygges derefefter ! -hvis du vel og mærke har den plads (have) der skal til !!

Fjernvarmeprisen bestemmer du jo ikke - med el (og jordvarme) har da mange andre muligheder !

Bare en nørd !

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Tak skal I have - jeg arbejder lidt videre på sagen...;-)

Er der ikke også noget med man kan "købe" el der hvor det er billigst... Den mulighed har man jo heller ikke med fjernvarme...
Jeg synes du skulle starte med at undersøge fjernvarmepriserne, hvis du har mulighed for tilslutning - elpriserne vil sikkert stige med samme takt som der opsættes flere vindmøller - læs pengemaskiner - du vil alligevel kun kunne spare nogle få øre pr. Kw ved at skifte el-selskab.

Med fjernvarme undgår du selv at skulle servicere et jordvarmeanlæg, tilslutningsafgiften er sikkert også billigere end et jordvarmeanlæg.

Alternativt kunne du overveje et luft/vand varmepumpeanlæg, som er billigere i anlæg/anskaffelse end jordvarme og den årlige økonomi ca. den samme - evt. suppleret med en (pille)brændeovn (evt. m. vandtank).
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis