Pudsning af indervæg

Hey

Jeg har en endevæg som jeg skal ha pudset op...
Vægen består af en blanding af mursten og gasbeton

Hva ville være bedst at bruge ?
Tænkte på at pudse vægen op og så bare male den pudsede væg...i ved hvor den står lidt ru

På forhånd tak
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja.... Det kommer vel lidt an på om der er "noget" på mursten eller gasbeton.

Er der maling, tapet eller lign. så ville jeg vælge lige at fjerne det først.
Herefter, så har du noget som der er lidt mulighed for at binde ved, men ikke nok til at jeg ville pudse direkte på det. Umiddelbart, så ville jeg vælge lige at købe en sæk multiklæb (til fliser) og lave en tynd grød og smøre på mursten og gasbeton, lidt ala vandskuring. Dette lag kan du uden problemer pudse på med helt normal pudsemørtel.
Alternativt, så kan du vælge at kaste ud med noget let beton (2mm) på mursten og gasbeton. Det giver også god mulighed for vedhæftning.

Maler du direkte på en pudset væg (der ikke er spartlet), så vil jeg dog anbefale også lige at indkøbe et par liter forankringgrunder til at holde ordentligt fast i malingen.
Citat fra Twist

Tja.... Det kommer vel lidt an på om der er "noget" på mursten eller gasbeton.

Er der maling, tapet eller lign. så ville jeg vælge lige at fjerne det først.
Herefter, så har du noget som der er lidt mulighed for at binde ved, men ikke nok til at jeg ville pudse direkte på det. Umiddelbart, så ville jeg vælge lige at købe en sæk multiklæb (til fliser) og lave en tynd grød og smøre på mursten og gasbeton, lidt ala vandskuring. Dette lag kan du uden problemer pudse på med helt normal pudsemørtel.
Alternativt, så kan du vælge at kaste ud med noget let beton (2mm) på mursten og gasbeton. Det giver også god mulighed for vedhæftning.

Maler du direkte på en pudset væg (der ikke er spartlet), så vil jeg dog anbefale også lige at indkøbe et par liter forankringgrunder til at holde ordentligt fast i malingen.



Hey

Vægen har været pudset før...men man kunne se at dette ikke hæftede ordentligt..det så vi nemlig da vi skulle banke det af...så faldt de bare af som ingen ting. der lå hele 8mm puds på ca...det virker som meget ?

Så nu står den helt fri for puds eller noget...kun gasbeton/gule mursten/ fuger som har fået en grov omgang med en stålbørst. Det skal siges at ca. 80% af vægen er gasbeton

Men din ide med fliseklæben lyder spændende...da jeg oss har hørt at disse to ting (gasbeton og gule mursten) skulle være det sværeste at vedhæfte på
Tror du så vi skal gøre mere ved vægen hvis vi skal køre lidt fliseklæb på ? tænker på om den skal vaskes med noget rens eller lign. ? eller er det bare at køre fliseklæb på ?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ideen med fliseklæb er ikke tosset. Jeg har selv brugt fliseklæb et par gange, netop for at være sikker på at overgangen fra eksisterende materiale til nyt giver god vedhæftning.
Sørg for at væggen er støvsuget inden påførsel af fliseklæberen. Hvis der er steder på væggen som har tendens til at blive ved med at smuldre, evs. vis gamle fuger mellem mursten, så giv stederne en omgang micro dispers.

Jeg skal selv til at male mine pudsede vægge og har tænkt mig at bruge Cemtexo (tror jeg det hedder). Det er en cementbaseret maling som fås i pulverform, og derefter blandes op med vand. Den skulle eftersigende være skøn at arbejde med, samt give en flot og stærk overflade.....

Morten


Citat fra Ascona400

Hey

Vægen har været pudset før...men man kunne se at dette ikke hæftede ordentligt..det så vi nemlig da vi skulle banke det af...så faldt de bare af som ingen ting. der lå hele 8mm puds på ca...det virker som meget ?

Så nu står den helt fri for puds eller noget...kun gasbeton/gule mursten/ fuger som har fået en grov omgang med en stålbørst. Det skal siges at ca. 80% af vægen er gasbeton

Men din ide med fliseklæben lyder spændende...da jeg oss har hørt at disse to ting (gasbeton og gule mursten) skulle være det sværeste at vedhæfte på
Tror du så vi skal gøre mere ved vægen hvis vi skal køre lidt fliseklæb på ? tænker på om den skal vaskes med noget rens eller lign. ? eller er det bare at køre fliseklæb på ?

 

Cempexo er hvad det hedder :-)

 

[Indlæg slettet]
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej Du skal bruge vandskurrings mørtel, det er det bedste, men husk at (vande) væggen først
og put lige en skefuld murcem i så binder det bedre og du kan arbejde med det længere.. specielt et par timere senere så lige et fugtigt pudsebrædt så kører det..
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også