Mælkebøtter i græsplænen Fra NG 2410 24-04-2000 14:53 Hvordan fjerner jeg bedst disse "bøtter" i plænen?MvhCarsten 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Fra NG Trådstarter 2410 24-04-2000 14:54 I "Gør Det Selv" nr 6/2000 udkommet 13 april er der omtalt enmælkebøttefjerner fra Fiskars til ca. 150 kr.nærmeste forhandler fås på tlf: 8720 1100mvhLeif
Fra NG Trådstarter 2410 24-04-2000 14:55 Med fare for at blive kaldt * giftblander * følgende:* Toxan * plænerens er midlet, hvis man ønsker at gøre det effektivtaf med mælkebøtterne.Blandet korrekt op med vand i en kande med spredebom og fordelt påplænen gør det underværker på ukrudtet.Bliv ikke forbavset, hvis din solsort og de andre sangfugle fortrækkerfra haven og at regnormene vrider sig i forbavselse over dettemærkelige fluidium, der nu siver ned i deres ormehuller.De bier der overlever behandlingen, vil sikkert også summe væk.Jeg vil absolut råde dig til _ ikke _ at benytte den metode. :-(Nej, find dig en lille plastflaske, gerne en af dem der har en lille. knaplukke .. som eks dem med opvaskemiddel.Lav dig en blandig af vand og .. det der unævnelige middel .. så er duparat til mælkebøttejagt.Gå dig en tur på plænen og _ DRYP _ EN _ dråbe væske ned i rodhalsenaf alle de bøtter du antræffer.Efter få dage begynder planten at gro så voldsomt at den sprænger sigselv.Det største problem ved mælkebøtten er vel kun det, at den er såtalrig. Jeg ville nødigt undvære synet af den kønne blomst om foråret.Derfor har jeg også fredet et hjørne af græsplænen, hvor den får lovtil at gro i et rimeligt omfang, hvilket så medfører at jeg jævnligtmå plukke de mest udsprungne hoveder af, for ikke at få en spredningaf de talrige *faldskærme* -- Med venlig hilsenOldhat.