Anskaffelse af gamle gulvbrædder

Jeg er midt i at renovere en gammel lejlighed (starten af 1900-tallet). Der er et gammelt plankegulv. Plankerne er ikke lakeret eller malet og minder om de planker man ser i alle/mange gamle lejligheder i byerne. Desuden er de ca. 137mm brede og 28mm tykke (har nok været tykkere engang da gulvet sikkert er slebet/høvlet nogle gange).

Er der nogen der ved, hvor man kan anskaffe sådan nogle gamle planker? Gerne i nærheden af Århus/Skanderborg.

Nå ja, årsagen til at jeg mangler planker er, at jeg har fjernet en væg til et lille rum, hvor der skal lægges gulv magen til det tilstødende rum smile

mvh, Mikkel
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De eneste jeg kender i det jyske er Skave-nedbrydning.dk, men de ligger opad Holstebro. De har så til gengæld altid en helt del af ret meget.
Hej Hideout.
Kingo Karlsen ser også god ud - googlede lige på "Kingo Karlsen" og fandt "Kingo-byg.dk" - så jeg tror jeg prøver at starte med at køre derud og kigge smile
Jeg takker mange gange!
Citat fra misc

Jeg er midt i at renovere en gammel lejlighed (starten af 1900-tallet). Der er et gammelt plankegulv. Plankerne er ikke lakeret eller malet og minder om de planker man ser i alle/mange gamle lejligheder i byerne. Desuden er de ca. 137mm brede og 28mm tykke (har nok været tykkere engang da gulvet sikkert er slebet/høvlet nogle gange).

Er der nogen der ved, hvor man kan anskaffe sådan nogle gamle planker? Gerne i nærheden af Århus/Skanderborg.

Nå ja, årsagen til at jeg mangler planker er, at jeg har fjernet en væg til et lille rum, hvor der skal lægges gulv magen til det tilstødende rum smile

mvh, Mikkel



hej vil lige sende min hjælp .kinge i silkeborg har ikk gamle gulvbræder mere men der er en i hammel.
der har jeg hentet mange gode gulvbræder
Nedbrydning & Genbrug Aps Irlandsvej 2 A
8450 Hammel

Tlf.:86 96 51 50
86 96 51 48




hilsen fidusen
p.s husk kontanter ikk dankort
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også