dieselmotor til sejlbåd

er der nogen der kender noget til den dieselmotor der sidder på den generator til 5995 hos onkel harald ? jeg undrer mig over at en dieselmotor på 8,8 hk med generator kan koste under 6000, når den billigste dieselmotor til en båd koster over30000 er der en logisk forklaring , eller er det bare det sædvanlige dobbeltoppriser når det hedder båd ?og kan man bruge den billige motor til en båd ?selvfølgelig kræver det en smule ombygning, men der er også en del penge at gøre godt med,er der nogen der har prøvet noget lignende ?

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

er der nogen der kender noget til den dieselmotor... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har kun mine oplysninger fra hvad jeg har kunnet læse mig til den gang.
hei
jeg har en Shipman 28 seilbåt med hyd.drift ,den er fra 1975 å jeg har aldrig hatt problemer med den . Det sitter en Ferryman disel på13 hester i den
resten av utstyret er laget av noen som heter "hydromarin"som skal holde til i Gøteborg i Sverge.

tor l

tor l
Citat fra Rolias

Jeg har nok ikke forklaret det godt nok, jeg har en meget tørstig 7hk vire benzinmotor liggende i min båd, jeg kunne godt tænke mig en diesel istedet, men synes det er meget at skulle investere 33k for en 11hk diesel , jeg mener at det burde kunne gøres billgere !

Du kan også få meget benzin for de penge, og er eneste anke på din Vire benzinforbruget, så tror jeg ikke det kan svare sig rent økonomisk - hverken med en ombygget generatordiesel eller en ny eller brugt båd-dieselmotor.
Viren er vel også ret let og let at vedligeholde, så umiddelbart - "Behold den". Bare mine tanker - mvh. Andreas. (Der lige har købt en påhængsmotor uden af have en båd - den er bare go' at ha'! ;-))
jeg har nu købt en brugt volvo penta2001, er der nogen der har erfaringer med denne motor?er der noget jeg skal være særlig opmærksom på? jeg har hørt at det skulle være en rigtig go motor

Hvad kostede den??
Mine svigerforældre skiftede en gammel 11 hk saltvandskølet benzinmotor ud i deres 25 fods Monark med en yanmar ferskvandskølet 16 hk diesel... det skulle koste lige under 40K men inden de havde set sig om, med tilpasning, aksel, propel og hvad ved jeg fik de en billet på 68k så det er vist ikke sådan lige at skifte en let vire ud den en vp motor. Det var godt nok en proff mekanikker der havde jobbet..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
den kostede 12K og den går som en drøm , så nu skal den gamle vire bare pilles ud, og så kommer det sjove, nemlig at se om den nye kan være der .

Hej Rolias
Læs den artikel jeg har lavet om netop 2000 serien, på min hjemmeside.Den fortæller lidt om fejl på disse.
Mvh autoole
interresant,det lader til at du ved en hel masse om volvo penta,så flere artikler gerne med billeder, vil være meget velkommen, det må gerne være småreparationer ,alm. vedligehold ,og andre gode råd, du har da styr på det!
Mvh rolias

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis