Støtte under loftstrappe?

Hej allesammen,

Jeg har et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med at besvare. Jeg står og skal til at lave et nyt badeværelse i min lejlighed på 4 sal. Det eksisterende "badeværelse" består nemlig kun af et WC, og min brusekabine står inde i mit soveværesle Så derfor havde jeg tænkt mig, at i stedet for at disse 2 ting står adskilt, så få dem ind i det samme rum.

Rummet hvor WCét står grænser op til en væg, der skærmer af til et rum under min loftstrappe. I rummet under loftstrappen er der nogle kvadratmeter jeg havde tænkt mig at involvere i et nyt badeværelse. Problemet er bare at der ikke er de 2.10 til loftet som der skal være, under loftstrappen. Derfor ville jeg, når væggen mellem de 2 rum er brudt ned, "kappe" lidt af loftet under loftstrappen, og derved redde lidt højde, så jeg lettere får en dispensation til byggetilladelse, og ligeledes lidt højere til loften.

Loftet under trappen består af en plade, hvorunder der er nogle bjælker fyldt ud med puds/mørtel. Jeg vil derfor spørge om hvordan man lettest understøtter dette, hvis det altså overhovedet er muligt at kappe i det?

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig, og på forhånd tak,

Christian Høj
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Christian.

Det er et kompliceret område du har gang i!
Det er et område med mange regler og reguleringer når vi kommer i et etagebyggeri.

Den omtalte loftstrappe, er det en trappe der kun er fra din lejlighed og op?
Altså en hvor det kun er dig der har adgang til!

Hvis det kun er din trappe er du helt sikkert rimelig fritstillet.
Er det derimod en "fælles" trappe vil jeg gætte på der er en hel del komplicerede ting omkring brandsikring af trappen. Og hvad der her er lovligt eller ej kan og tør jeg ikke svare på.

Men er der noget problem i at inddrage rummet under trappen selv om der i noget af området bliver en lavere loftshøjde?
Det svarer jo meget til at der i en taglejlighed er skråvæge hvor loftshøjden er reduceret.

Om det så kan indrettes på en måde så du fx stiller toilettet ind under trappen, eller evt din håndvask med underskab. Her tror jag det vil være rimeligt at der er lavere højde ti lloftet. I bruse området er det rart at der er god højde, dels kommer dampen letere væk. dels giver det lidt bevægelsesfrihed.

Held med projektet.:eek:

MVH Njord
Tak for det hurtige svarbiggrin

Ja altså, loftstrappen er fælles, men jeg har jo en dør i mit køkken, ud til det, og et eller andet sted tror jeg at man er lidt lempelig mht. reglerne, når ejendommen er så gammel som den er.

Den måde du beskriver det på, var faktisk sådan jeg havde tænkt mig at bære mig ad. Dels har sagsbehandleren sagt at han ikke så noget problem i at få en dispensation, bare der var 2.10 i noget af rummet. Jeg ku bare godt tænke mig at vide om man uden videre skal give sig i kast med at "hugge" ud eller skal stive af på en eller anden måde?
Jeg ville ikke "hugge" noget væk uden at vide hvad det var....

Jeg tror ikke der kigges specielt lempeligt på om der er den rette brandhæmmende beklædning, og heldigvis for det... Tænk hvis uheldet er ude...rolleyes

Måske du kunne lægge nogle billeder ind af det rum du vil indrette.. Det kan ofte give et mere klart billede af hvad der er af muligheder og hvilke materialer der allerede nu er anvendt.

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis