Bioovn

Hej alle kloge hoveder :-)

Vi overvejer at installere en ovn fra Bioovn (www.bioovn.dk).

Er der nogen der har erfaringer med disse ovne?


På forhånd tak for hjælpen
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kender dem ikke.

Men udfra billeder og hurtig læsning ser det ud som om de kører efter samme princip som en masseovn. Altså at fyre brændet af på een gang og dermed lave en forbrænding der er meget effektiv og meget varm.

Masseovnen optager så den frigivne energi og afgiver den langsomt til omgivelserne. Altså fyre op een gang og få varmen over lang tid efterfølgende.

Om disse ovne kan klare samme fordeling eller fungere som varme depot kan jeg dårligt tro...

Men bed om at få nogle referancer. Ring og hør hos brugerne om hvad de mener om ovnene.

Men et spændende koncept for god udnyttelse af brændet.

MVH Njord
Hej njord

Jeg har også tænkt at jeg ville høre nogle af brugerne om deres erfaringer, også derfor jeg forsøger herinde :-).

Ovnen er testet til en virkningsgrad på 87%, jeg har set rapporten på ovnen. Hos os skal den indmurres, så jeg håber at princippet med optagelse og afgivelse af varmen har en vis effekt. Desuden kan den udstyres med "vandharper", som ud over "grisen" yderligere overfører varmen til vandet. Effekten på vandsiden skulle således være omkring 65% af ovnens effekt.

Umiddelbart syntes jeg det lyder som en fin løsning, men vil gerne høre fra nogle som har dannet deres egne erfaringer, så jeg ikke kun danner en mening ud fra producenten og hans hjemmeside.

(Jeg kan se at jeg ved en fejl er kommet til at putte indlægget ind i "Lav-Have", det beklager jeg..)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis