Puch Maxi K - Tændingsproblem !

Hej min maxi k gider ikke starte ? Har skiftet tændrørshætte og tændrørskable og tændrør..
Men har lige set at platinerne ikke åbnere mere ;S ..
hvordan kan man få dem til at åbne ?
Hjælp




MVH.

Kasper Aka PaDi
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der sidder en lille justerings skrue ved din platin den løsner du så du kan justere platinens "sko" mod knasten der sidder på generator akselen. Du skal dreje motoren så du kan se hvornår den løfter platinen fra hinanden og når den er lukket. Der skal max. være en åbning på 0,5 mm.

V.h. Håndværkeren
hejsa

når du skal indstille platinerne så skal du af mont. dækslet til svighjulet
når det er gjort skal du tage tændrøret ud.

så sætter du en skrue trækker ind i topstykke ( den hvor du har taget tændrøret ud ) også drejer du på svinghjulet, og når så stemplet er 1mm. før toppen så skal platiner åbne 0.45mm hvis den køre std. ( 30-35 km/t )
hvis de ikke gør det så kan du skrue en lille skrue ud som spænder platinerne fast løsne den kun så den lige går løs! så flytter du bare den ene platin arm lidt op så der er 0.45mm. memmel hver kontakt flade. så skulle den køre godt igen.
hvis der stadigvæk ikke kommen nogen gnist så kan du prøve at jult. platinerne ned til 0.40mm.
og hvis der stadigvæk ikke er nogen gnist så skal du ha en ny tændspole.

mvh. bbccooll
Hej Alle
Jeg har et lille problem mht. tænding. Jeg har prøvet at justere platinerne, men de lystrer ikke så meget som de burde. Skal jeg bare finde nogle nye?

Puch Maxi, den eneste vej

Skrevet af loeger1 på 30 mar 2011 18:47
Hej Alle
Jeg har et lille problem mht. tænding. Jeg har prøvet at justere platinerne, men de lystrer ikke så meget som de burde. Skal jeg bare finde nogle nye?
Du skal ihvertfald lære at du ikke bare lægger dit spørgsmål ind i en anden trådstarters !
Denne tråd er fra 2007 og vil kun blive set af os der har besvaret tråden. Start din egen tråd og alle vil se den.

På en Puch maxi k skal plantinerne (staves) åbnes 0,45 mm
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis