Ingen varme i radiatorer????

Hej Alle

Jeg har lige startet anlægget op igen efter sommeren, og nu er der ikke varme i radiatorerne, dog er der i et rum lidt varme.

Det er et 1 strenget systemet, og radiatoren som er varm sidder ikke som den første på strengen.

Jeg har en ny ekspanstionsbeholder (tror jeg det hedder).

Jeg formoder, det er luft i rørerne med der er ingen lyde. Jeg har forsøgt at lukke luft ud, men det har været mens anlægget/fyret er startet.

Er der en eller flere med et godt råd?????

mvh Tnl
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra tnl

Hej Alle

Jeg har lige startet anlægget op igen efter sommeren, og nu er der ikke varme i radiatorerne, dog er der i et rum lidt varme.

Det er et 1 strenget systemet, og radiatoren som er varm sidder ikke som den første på strengen.

Jeg har en ny ekspanstionsbeholder (tror jeg det hedder).

Jeg formoder, det er luft i rørerne med der er ingen lyde. Jeg har forsøgt at lukke luft ud, men det har været mens anlægget/fyret er startet.

Er der en eller flere med et godt råd?????

mvh Tnl



prøv og kig i denne tråd http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=45462&highlight=udlufte+radiator
Hej tnl.
Det er nok snarere dine Themostat ventiler der er "groet" fast. Du skal tage selve Thermostaten af og med en lille hammer slår du forsigtigt på den lille tap, når den er løs giver du den lige lidt "gymnastik" ved at holde hammeren på og trykke den ud og ind nogle gange. Giv den lidt syrefri symaskine olie og monter Thermostaten igen, så skulle alt fungere igen.
Og gør det så til en fast regel at du sommere igennem lige vrider på thermostaterne en gang om ugen, så får du ikke problemet igen.

V.h. Håndværkeren
Hej Håndværker

Tak for dit svar - ja samme tanke har jeg også haft, mine termostater er nu lidt anderledes end fx en Danfoss med pakdåse.
Det er Osby termostater, og jeg kan skrue, den yderste plade af, men så kan jeg ikke rigtig gøre mere, der er ikke som på pakdåsen en split.

Termostaten er monteret nederst midt for radiatoren, og går fra de to rør op i et på radiatoren.

Så jeg er lidt "lost"?????

mvh Tnl
kan du ikke ligge et billede ind så man lige kan se hvad det er for nogle
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis