Støbe på eksisterende trægulv på bad i lejlighed?

Hej.

Jeg skal have lagt nyt gulv på badværelset, i en lejlighed.

Gulvet er pt. hævet med træ hvor afløb mm. ligger under, hvor der også er en kuldebro.

Min plan var at rive det hævede gulv op og lægge flamingo på det oprindelige gulv(trægulv) og derefter støbe hvorefter der blir lagt fliser. Må man dette eller hvad er alternativet? Hvor meget beton skal der evt. være over flamingoen så gulvet blir stabilt??

På forhånd tak. smile
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det bjælkelag eller betondæk til naboen?? - husk lige på at 1kbm vejer altså ca. 2100kg.!

Nu beskriver du ikke 100% hvad der er under det oprindelige trægulv, men kan næppe forestille mig at det er godt bare at plaske noget flamingo ovenpå også støbe..

Alternativet er at du udlægger en såkaldt fibergips plade.
Citat fra StenKrog

Er det bjælkelag eller betondæk til naboen?? - husk lige på at 1kbm vejer altså ca. 2100kg.!

Nu beskriver du ikke 100% hvad der er under det oprindelige trægulv, men kan næppe forestille mig at det er godt bare at plaske noget flamingo ovenpå også støbe..

Alternativet er at du udlægger en såkaldt fibergips plade.


Det er bjælkelag. Ja, jeg havde godt en mistanke om vægten, men jeg måtte jo starte et sted :p

Fibergibsplade? Hvordan lægges den? På samme måde som det eksisterende, altså lagt på noget træ?
Citat fra makv

Det er bjælkelag. Ja, jeg havde godt en mistanke om vægten, men jeg måtte jo starte et sted :p

Fibergibsplade? Hvordan lægges den? På samme måde som det eksisterende, altså lagt på noget træ?


Meningen er jo ikke at støbe hele gulvet, men kun til at dække flamingoen, som først beskrevet.
Hej
Jeg forstår ikke lige helt hvad du skriver, men du må ikke lægge beton ovenpå flamingoen, så ryger det hele gennem loftet.
Hvor stor afstand er der mellem bjælkerne og hvad er størrelserne på disse, og spændvidden.-?
Har for et par år siden lavet dette.
Imellem bjælkerne har jeg lagt Glasuld.
Så har jeg lagt svalehale plader ud oven over bjælkerne, og har montere ledning til jordforbindelse. Kan føres op i en stikkontakt med Jordforbindelse.
(Svaleplader fungerer på samme måde som hvis der var lagt rionet i.)
Derefter har jeg lagt 7-8 cm beton på og vibereret det ud osv.
Jeg har for inden lige lagt en silikone kant rund langs kanten og på samlingen af svalehalepladen, så der ikke eller kun vil løbe minimalt vand fra betonen.
Og derefter Vådrumsmembran og så fliser.
NB: Før montagen af vådrumsmembranen, lagde jeg el-gulvvarme i og (cirka 1 kvm op ad væggen, hvor håndklæderne hænger,) (Skjult håndklædetørre) og lagde et tyndt lag fliseklæber ovenpå , og da det var tørt lagde jeg fliserne.
Resultat gulvet bliver varm i løbet af kort tid, og der er fint varmet bag håndklæderne.

Med venlig hilsen

Søren
Tak for dit indlæg.

Årsagen til at det hævede gulv blir revet op er primært pga. afløb under gulvet skal flyttes pga. håndvaskens placering blir ændret. Problemet ligger i, at det nuværende hævede gulv har en kuldebro under, og gør gulvet meget koldt. Hvad er alternativet for en lejlighed, når gulvet skal renoveres og en kuldebro skal undgåes?

Nu er det hævede gulv lagt på brædder (på højkant) og kunne forestille mig at det blev noget af samme stil, men med rockwool imellem?? Må man ligge rockwool omkring en evt. faldstamme hvis denne findes under gulvet? og hvad med afløb?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis