Indmuringsdåse

Er det tilladt at have en indmuringsdåse sænket 1/2 - 1 cm. ind i en betongvæg eller skal dåsens kant helt ud og flugte med væggen?

Jeg har muret dåsen fast men kan se, at punktet hvor dåsen er placeret buer en lille smule indad. Derfor ville jeg sætte den røde prop i dåsen og mure op omkring, så væggen kommer ca. en halv cm ud omkring dåsens forkant...

Bliver el-politiet sure over at man gør den slags??

Morten

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra riis22

Er det tilladt at have en indmuringsdåse sænket 1/2 - 1 cm. ind i en betongvæg eller skal dåsens kant helt ud og flugte med væggen?

Jeg har muret dåsen fast men kan se, at punktet hvor dåsen er placeret buer en lille smule indad. Derfor ville jeg sætte den røde prop i dåsen og mure op omkring, så væggen kommer ca. en halv cm ud omkring dåsens forkant...

Bliver el-politiet sure over at man gør den slags??

Morten


Hej Morten..
det der er sket der for dig, sker hver dag på byggepladser... da det ikke er en vandtæt install.. betyder det intet.

Mvh Jan J
Citat fra riis22

Hej Jan - tak for dit svar!

Det er jo bare alletiders så :-)

Morten


Men det kan være noget skod at at montere stikkontakten efterfølgende...

Jan
Citat fra riis22

Er det tilladt at have en indmuringsdåse sænket 1/2 - 1 cm. ind i en betongvæg eller skal dåsens kant helt ud og flugte med væggen?

Jeg har muret dåsen fast men kan se, at punktet hvor dåsen er placeret buer en lille smule indad. Derfor ville jeg sætte den røde prop i dåsen og mure op omkring, så væggen kommer ca. en halv cm ud omkring dåsens forkant...

Bliver el-politiet sure over at man gør den slags??

Morten


Den må gerne være længere inde i væggen. smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis