Vaske-tørremaskine til vandhane...?

Jeg har forgæves forsøgt at finde ud af om de er muligt at tilslutte en kombineret vaskemaskine/tørretumbler til en vandhane. Maskinen skal opstilles i et køkken og da den ikke kan opstilles i forbindelse med de eksisterende elementer (der er ikke plads), og jeg derfor ikke kan slutte den direkte til faldstammen, er jeg nødt til at sikre mig at en sådan maskine kan klare sig alene med et 230 V stik og en køkkenvask/vandhane. Jeg har forhørt mig rundt omkring, men jeg synes jeg får forskellige svar hver gang.

Er man endvidere tvunget til at lave et luftudtag til maskinen (en slange gennem et vindue...?), eller findes der maskiner hvor dette ikke er nødvendigt?

Som det nok fremgår af mine spørgsmål er jeg rimelig blank når det kommer til sådanne ting, så jeg håber at der er nogen der vil tage mig i hånden og hjælpe mig på vej...

På forhånd tak.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En alm vaskemaskine kan godt sættes direkte til en vandhane. eller under håndvasken, hvor afløbet også kan tilsluttes..

Vaskemaskiner kører på 220 volt. Det er samme med tørretumblere, men ved ikke med en kombineret vaskemaskine/tørretumbler.. Men tror også at det er på 220 volt. Der kræves vist nok en el-gruppe kun til vaskemaskinen, da den suger for mange watt.. Og vil overbelaste en alm stikkontakt

Der kan godt fåes tørretumblere, der ikke kræver luftudtag. En kondenstørretumbler, den kræver ingen slange, men må ikke bruges i et rum uden udluftning..
Ok. Det med med trykket i vandhanen var jeg ikke klar over. Det var VVS-mand der havde sat min forrige vaskemaskine til.. Vandhanen.. :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis