pumpe i brønd

vi har et brønd hvor der står en pumpe i som er forbundet til 2x10m sive dræn

pumpen er gået defekt i flyderen der skal afbryde pumpen hvilket gør vi nu skal til og skifte pumpen ud .

de pumper man kan få i H/N kan de tåle og stå i forurenet "vand" som kommer fra trik tanken dvs opvaske vand/fra afløb og toilet kummen
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
min har stået i brønden i et år nu og den virker stadig, det er en hn billig model..
Citat fra sluppermand

min har stået i brønden i et år nu og den virker stadig, det er en hn billig model..


lyder godt og det er også til et sive dræn du bruger din ,det er denne model vi vil købe http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9197&n=10&KundeID=


det er jo ikke grundvand vores skal pumpe

når nu der er plast rør ud til brønden kan man vel ligså godt trække gummikablet direkte igennem plast røret og over i skuret ,afstanden er 2½m istedet for der ligger et fast inst kabel i brønden nu
Hvad med bare at skifte flyderen?

Mvh Thomas

Citat fra Thomas FH

Hvad med bare at skifte flyderen?



jo det kunne man jo ,men kan de købes løse og bliver det "vand" tæt flyderen kan jo nemt være dyrere end pumpen

evt hvor fåes flyderne
nej jeg har den der hedder 9196.
den bliver brugt til at pumpe det "grå" vand væk , da dem der har lavet systemet ha gjort det forkert, og det ikke kan komme væk ved egen hjælp.
du kan godt skifte flyderen, men du skal splitte hele pumpen ad, og vær forsigtig med pakningerne, evt smør vandresistent fedt på når du samler den igen, hvor du kan købe flyderen ved jeg ikke, men prøv hos wawin som laver pumpebrønde.
Hvis du slagter en billig pumpe med flyder, har du en god pumpe med flyder og en billig pumpe uden flyder. De billige pumper er ok til rent vand.

Mvh Thomas

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis