Erfaringer/priser højere kælder?

Hej

Jeg har godt set nogle af de tidligere indlæg omkring udgravning af kælder, men tillader alligevel at stille et par spm.

Vores hus er fra starten af 1920´erne. Kælder er på ca. 70 kvm. Der er ca. 174 cam. til loftet. Drømmer om engang at få understøbt og gravet kælderen dybere, men hvad skal man regne med af priser for understøbningen og ophugninh af kældergulv? samt evt. etablering af nyt gulv med isolering og hvad der ellers hører til? 30 cm. mere i højden ville virkelig være kanon dejligt.

mvh.
Christian
Hej Jeg har godt set nogle af de tidligere... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jeg lavede min kælder for 2-3 år siden, jeg lavede det meste selv, det tog mig ca. et ½år. mit hus er fra 1940 og er 72kwm.
Det var komplet med understøbning, gulvvarme, ny el og vand. ud over det lavede jeg et lile badeværelse derned, samt et vaskerum. Det kostede mig 230.000,- totalt. og jeg vil mener selve udgravningen ny gulv m. gulvvarme, kostede mig omkring 50.000,- men jeg havde også overarme som Arnold da jeg var færdig.
Som nogle af de andre skriver er det et stort projekt, men uha det er dejlig bagefter med gulvvarme.
lige for en god ordens skyld...

Cowi er rådgivende ingeniører.(Ikke udførende)

Phil og søn er et entreprenørfirma. (udførende)

Hvis jeg var dig ville jeg kontakte et lokal entreprenørfirma og ikke de helt store firmaer, når det drejer sig om et "mindre" projekt
Tusind tak for alle indlæggene de er til stor inspiration. Lyder vildt det PEV skriver med under 200K kr for hele baduljen det er sgu BILLIGT! Tør man spørge hvilket firma der lavede det? Nogen firmaer i Jylland det kan anbefales til et sådan job? Skal det være et firma der både er ingeniør og entreprenør?

Jeg har simpelthen ikke mod på selv at lave det hele. Det bliver til den tid nok bare til at lægge gulvet male og evt. badeværelse.
Citat fra chrlau5

Tusind tak for alle indlæggene de er til stor inspiration. Lyder vildt det PEV skriver med under 200K kr for hele baduljen det er sgu BILLIGT! Tør man spørge hvilket firma der lavede det? Nogen firmaer i Jylland det kan anbefales til et sådan job? Skal det være et firma der både er ingeniør og entreprenør?

Jeg har simpelthen ikke mod på selv at lave det hele. Det bliver til den tid nok bare til at lægge gulvet male og evt. badeværelse.


Hej.

Du kan godt få navn og adresse på entreprenøren som har lavet kælderen. Ved ik om han tager hjemmefra smile

PE

Citat fra chrlau5

Hjemmefra? Jo tak det vil jeg da gerne have :-).


Hej.

Jeg har sendt adressen oppe i beskedder.

God vind med projektet.

PE

Hej PEV

Tak for beskeden. Jeg vil tage kontakt når jeg får lidt mere tid. Er der ellers nogen der kender nogle dygtige og billige entreprenører i Øst/Midtjylland som alternativ for at sammenligne priser.

Hvis der er nogen der har yderligere erfaringer og evt. nogle ting jeg skal sikre mig hvis jeg laver aftalen må i gerne skrive. Hvis nu jeg fik et firma til at isolere ydervæggene samt grave dræn ned,understøbe og grave kælderen ud er der så meget besvær med at lægge leca nødder, polystyren plader, varme og beton ned i kælderen?

mvh.
Christian
Hej

Jeg er selv ved at undersøge netop et sådant projekt i forb. med muligt huskøb. Til PEV: er det muligt at få addressen på din entreprenør tilsendt.

mvh Søren
Citat fra sskovgaard

Hej

Jeg er selv ved at undersøge netop et sådant projekt i forb. med muligt huskøb. Til PEV: er det muligt at få addressen på din entreprenør tilsendt.

mvh Søren



Enterprenør er Søren Holdensen A/S Pandrup

PE

Tak for det hurtige svar.

mvh Søren
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også