kobling i Mazda 626

Jeg har en gammel Mazda 626 2,5 årgang 91 hvor koblingen tilsyneladende er stået af.Pedalen bliver i bund, men står stadig i gear.Jeg har fået at vide det meget sjældent det sker, men mon nogen har et bud på hvad der er røget?
Mvh Biffer
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der sidder en slavecylinder på gearkassen, den er nok blevet utæt. hvis der sidder en beholder ved siden af bremsevæskebeholderen, så prøv at se om der ikke mangler bremsevæske. hvis ikke der sidder en beholder, så prøv at tjekke din bremsevæskebeholder om der ikke mangler væske.

jeg vil sove stille ind ligesom min bedstefar. Ikke skrigende som passagererne i hans bil...
Hej biffer
Som skrevet i forgående indlæg, er det en typisk fejl i slavecyl.
Du ken nemt se om den lækker væske ud af gummihætten.
Er den tør, kan det også være hovedcyl, der lækker, og det kan du se ved at kravle ind under instrumentbordet, og se op på koblingspedalkonsollet.
Der hvor forbindelsesstangen går ind i cylinderen vil der være fugtigt af bremsevæske.
Du kan dog her og nu efterfylde med bremsevæske i beholderen løft pedalen op, luk luftskruen på slavecyl op, og lad der rende væske igennem, til der ikke kommer mere luft, så kan du køre lige så længe du gider at fylde væske på.
Mvh autoole
tak for de gode råd.
Desværre har jeg tjekket bremsevædske og den er fyldt. Så det er ikke det der
er galt.
Mvh. Biffer
Hej biffer
Der er muligvis en beholder på hovedcylinderen, prøv at se ved siden af bremsevæskebeholderen, om ikke der er en der er tom. Det er en typisk manglende væskefejl.
Mvh autoole
smile
Tak for hjælpen
Mvh. Biffer
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis