Puch maxi trækker ikke

Hey alle
Jeg er lidt ny ang. knallerter og det,
Men jeg købte en puch maxi for lidt over en måned siden. Men nu gider den slet ikke trække, den kører kun 5 opad bakker, og 20 på lige vej. Den gider slet ikke trække mere. Der er power filter på. og udstødningen har en utæthed, som jeg skal fikse med en møtrik bag på, på udstødningen. udover det piver baghjulet sommetider. Tændrøret virker helt fint. Hvad tror i kan være problemet?

Hilsen Per
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu har jeg kigget lidt mere på det. Og det er kun baghjulet som er problemet.. mener jeg.. Nu piver det, når jeg har knallerten startet, og jeg giver gas. Altså når hjulet drejer.
Okay tak for det. Nu har jeg rettet det wink
Hvordan skifter jeg lejer i baghjulet?
Tjah den gang jeg havde en Puck Maxi ( for ca. 30 år siden) pillede jeg baghjulet af og løsnede bolten helt. Herved kunne jeg komme til lejeskålene der lå lige bag en plade, husk at du ikke må trække bolten ud før du har et stykke rent klæde eller papir under, er kuglerne for tørre skvatter de ud og har meget let ved at blive væk. Lejeskålene skulle være lige til at trække ud og erstatte med nye eventuelt også nye kugler husk at smørre et godt lag fedt i skålen før du lægger kuglerne i.

V.h. Håndværkeren
Annonce
Hvilket produkt på thansen.dk, er lejerne i baghjulet?
har nemlig lidt svært ved at se det..
hov.. dobbelt besked.
Se det kan jeg umuligt svare dig på, det er mindst 25 år siden jeg havde en Puck Maxi.
hva skal jeg egentlig smøre med når jeg skifter kuglerne ?
og kan det passe at lejeskålene er indbygget i hjulet?
du skal smører kuglerne med en god almindelig fedt og ja lejeskålene sider normalt fast i baghjulet men skulle kunne tages ud men det er ikke nødvendigt for at skifte kuglerne og modparten(konusen) du juster sløret i baghjulet med sidder på akslen som holder baghjulet så det er kun kuglerne du skal købe
Du skal være opmærksom på at der er fælge med kugler og nogle med faste lejer
Det er de kugler her du skal købe hvis det er et "kuglebaghjul" du har
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1311664174&n=-2039298059&pn=-2039726335
og de her kuglejer hvis det er et fast leje.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1311664174&n=-2039298059&pn=-2039726333
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis