Puch maxi trækker ikke

Hey alle
Jeg er lidt ny ang. knallerter og det,
Men jeg købte en puch maxi for lidt over en måned siden. Men nu gider den slet ikke trække, den kører kun 5 opad bakker, og 20 på lige vej. Den gider slet ikke trække mere. Der er power filter på. og udstødningen har en utæthed, som jeg skal fikse med en møtrik bag på, på udstødningen. udover det piver baghjulet sommetider. Tændrøret virker helt fint. Hvad tror i kan være problemet?

Hilsen Per
Hey alle Jeg er lidt ny ang. knallerter og det... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilken slags fedt kan det være?
Feks. Vaseline?
Mange tak for hjælpen : )
Vil lige høre, hvornår slutter knallert sæsonen(puch maxi) ?
For er begyndt og få svært ved at starte den, sommetider..
så nogen der ved hvilke forholde den bestemt ikke kan lide?
øhh i min tid som knallertkører, kørte jeg året rundt??
Tjek tændrør og tænding... så skal den starte også når det er frost... kom evt. en sjat karburatorsprit i benzinen..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Okay tror nemlig at tændingen skal stilles, for den prutter lidt når jeg kører...
eller som jeg hører, den har de symptomer som betyder at tændingen skal stilles
Når tænding står korrekt, afstanden er korrekt mellem elektroderne i tændrøret og det er det rigtige og karburator er justeret korrekt, så skal din knallert altid starte.
Hvis du oplever den "4-takter" når den kører "fuld fart" så får den lidt for meget benzin og skal have et nummer mindre i strålespids.

Når det er lige omkring frysepunktet, så kan du opleve at motoren dør... og venter du lidt så kan den kører igen... ????
Når benzinen fordamper, som den skal, i karburatoren, suger den varmen og metallet kommer under 0 grader. Fugten der er i luften, når det er mellem 0 og ca. 4 grader varmt, vil så fryse og danne is som lukker for benzinen. Motoren dør. Når man så venter lidt vil cylindervarmen tø karburatoren og du kan så starte igen.
Hvis du husker at hælde en sjat karburatorsprit i benzinen så vil det forhindre at der kommer is i spjældet.
Vand kan ikke optages i benzin, men det kan sprit, og sprit kan også indeholde vand.. og på den måde blander du vand fra luften, benzin og sprit og forbrænder det hele.
Så vinterkørsel er med sprit i benzinen og ikke blodet wink

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jamen den har det med ikke altid at ville starte så det kan være det`?
Når jeg så kommer op i fuld fart og holder bundgas(100%) så bumrere den meget, måske kan det være det 4 takts problem?
du kalder det brummer.. jeg kalder det 4takte... wink

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis