Fein supercut/multimaster vs. Bosch PMF 180E

Hej,

Jeg har forelsket mig i en Fein supercut maskine, men kan ikke forsvare at bruge 5K på at købe en ny, når den kun skal bruges til lidt GDS nu og da.

Hvordan kan I andre undværre en? Den er da genial til f.eks. at save ved ellers utilkommelige steder, fjerne dør trin osv.. Hvad bruger i istedet?

Hvad findes der at alternativer, og har i erfaringer med dem?

Fein multimaster?
Bosch PMF 180E? (Fein kopi?)
Andre ?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra RangerJoe

Hej,

Jeg har forelsket mig i en Fein supercut maskine, men kan ikke forsvare at bruge 5K på at købe en ny, når den kun skal bruges til lidt GDS nu og da.

Hvordan kan I andre undværre en? Den er da genial til f.eks. at save ved ellers utilkommelige steder, fjerne dør trin osv.. Hvad bruger i istedet?

Hvad findes der at alternativer, og har i erfaringer med dem?

Fein multimaster?
Bosch PMF 180E? (Fein kopi?)
Andre ?


Hvis du kommer til Tyskland, skal du lige ligge vejen forbi Bauhaus i Flensborg
der kan du købe den til Ca. 1200 kr.

De har masser af dem da jeg kommer der jævnligt efter materialer.

Hilsen Tagdækkerclaus
-------------------------------------------------------------------------

Jysk Tømrer & Tagentreprise
7100 Vejle

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Undskyld jeg bryder ind med et helt andet spørgsmål... men er værktøj generalt billigere i tyskland.. jeg har nemlig forelskede mig i Festos dyksav...

Har de en hjemmeside, evt med priser, du kan linke til. ?

(har prøvet www.Bauhaus.de uden held)

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Her er linket til butikken jeg henter varer i. http://www.bauhaus.info/fachcentren/standortliste/index.html?showUid=54&sort=city%3A0&cHash=af17bf3e31

Her er kataloget så blader du om på side 30 der er den Fein du søger efter
http://www.bauhaus.info/index.php?id=2002


Hilsen Tagdækkerclaus
--------------------------------------------------------------------------

Jysk Tømrer & Tagentreprise
7100 Vejle

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Prisen er ca. det samme på de danske netsider, f.eks.:
http://www.lve.dk/produkter.php?varegruppe=109&produkt=2202

Men:
Er multi master modellen lige så god som den "store" SuperCut, når det gælder simple gds opgaver?
Og hvad med Bosch'en (som iøvrigt pt. er udsolgt over hele landet)?

Er der nogen som har erfaringer med de 3, eller måske kender til et helt anden stykke isenkram?
Jeg købte en Fein multimaster på tilbud i DK til ca. 1100. Den er fantastisk til at skære hvor andre værktøjer ikke kan komme til. Prøv fx at skære et pænt firkantet hul til en stikkontakt i bagpladen på en reol eller et skab med et andet værktøj - Fein klarer det på 10 sekunder.

Den er også glimrende til at spartle gammel maling og andet af forskellige emner, den kan slibe revnen i profilbrædder med det rette tilbehør. Jeg kunne ikke have undværet den ifm byggeri at et dobbeltskur, selvom prisen er lidt hamper. Bosch virker knap så solid, der er langt mindre udvalg af tilbehør men den er billigere. Skal du kun bruge den til at save lidt med, vil Fein være overkill.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også