dampspærer

hejsa
jeg kan se i byggemarked at der er forskellig tykkelse på dampspære
hvor tyk skal det være ?
er det forskeligt om det er loft væg eller gulv eller badeværelse ??
sjusk
27 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Sjusk

Hvis du bruger en plastmembran som er 0,20 mm. den er kraftig nok.
Hvorfor ikke bruge Alutermoen, den virker både som membran og er superisolerende.

PE

Hej igen.
Jeg synes ikke den er dyr, det kommer også an på hvor meget man kan aftage.
Alutermoen er meget let at montere, den klammes fast på forskalling. I samlingerne tapes den med speciel alufolie.
Jeg har regnet på varmetabet af Alutermoen. Hvis man laver 2 lag med ca 45 mm luftlag i mellem Alutermoen, her får man en varmetab på ca 2,5 Watt/m² som er langt under det som kravet er i dag.

PE

men hva koster det og hvor købes det
har du firma der sælger det ??
hvem sælger det i dk
sidst jeg har brugt Aluterm var det ca 5 år siden. det kostede ca. 150 kr for 100 meter x 1 M , jeg tror ikke prisen er stiget gevaldig meget siden. jeg er ikke helt sikkert på meter målen , men et er sikkert at det var nogenlunde det samme pris som alm. folie. u kan købe det i enhver byggemarked .

Den har mange fordel , bl.a.at den reflekterer varmen ind i rummet, holer dampen tæt på den varme side og er nemere at arbejde med det end alm. plast folie.

der er et par mindre ulempe ved den. bl. a. hvis man senere hen skal finde ledning eller sådan noget med metal detektor bipper det over alt. Og jeg har hørt men ikke påvist at den kan give Radan i rummet.
go fornøjelse

p /p
Ja, jeg har forhandlingen af Alutermo Quattro som er er det nyeste af fire produkter. den har 4 reflektorer som returnerer varme/kuldestrålerne, som man kender i termokanden.
Den har også en fantastisk egenskab, den er vand og gastæt, så det er et fabelagtig produkt for dem som har problemer med høj vandstand! Alutermoen kan let monteres således at den kan holde en vandstand på op til 0,9 m ude fra sin bolig og den har en trækstyrke på lige omkring 2.45 ton/meter.
Det er dejligt at man tager så godt imod Quattro modellen, der er virklig mange som er interesseret i enten en sikringsløsning mod vand, eller at udnytte den fabelagtige isoleringsevne i den lille dimension den har.

PE

Kunne man få et link til en uafhængig myndigheds måling af produktet, så man har en ide om isoleringsevnen i forhold til eksempelvis mineraluld. SBi eller andre har vel set på produktet?
I øvrigt synes jeg virker besynderligt, at den danske hjemmesides "referencer" alene er et billede af et hus i Belgien. Det må vel antyde, at der ikke er nogen danskere der har brugt produktet, der vil anbefale det?
Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også