Er mit bryggers et vådrum?

Er mit bryggers et vådrum....?

Jeg har et bryggers - som det kaldes - med afløbsrist i gulvet, og flere andre afløb til håndvask og vaskemaskine mm.
Jeg har fliser på gulv og delvist på væggene. Der står også et oliefyr.

Jeg er ved at modernisere mit hus, som før jeg købte det, ikke havde ændret sig en tøddel siden 72'.

Jeg vil gerne lægge nye fliser på gulvet - og helst ovenpå de gamle, en anden vægbeklædning - væk med fliser og ind med væv - og nyt loft - som resten af mit hus - gipsplader i loftet - men skal de være/monteres som til et vådrum???

Betyder ovenstående at mit bryggers er vådrum og skal behandles som vådrum med membraner og så videre....????

Mange hilsner
Polite
 
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
"Definitionen" på et vådrum er om der er bruser/bad i rummet.
Men sjasker du af andre årsager meget med vand i bryggerset, så kan du vel godt ofre nogle hunderde på en vådrumssikring. Vådrumsgips er dog nok i overkanten hvis der ikke kommer meget vanddamp i rummet.
som twist skriver er det ikke vådrum.
Jeg har lige sat afløb i min garage og der har jeg brugt et blücher afløb det er dejligt nemt at sætte for en gds, og det holder nemt din levetid hvis du sætter det ordentligt, om du vil vådrumstætne rundt om er en smagssag da du sikkert ikke vil bade der. jeg har ikke tætnet rundt om mit, og der er ingen problemer.
Tak både Twist og sluppermand for svar.

Min tanke er først og fremmest at lægge fliser oven på de gamle.

Der er ikke mere vand i rummet end i en alm. gennem gang - så der kunne lige så godt være trægulv - det ville ikke tage skade af vand.

Sluppermand: Hvad er en Blücher...????

Nu kan jeg snart gå i gang med at lægge nye fliser - dejligt smile de er rimelig slidte de gamle, og svære at holde rene.

Mange hilsner
Polite
 
aha.... Det ændre jo det hele ....

Skal det vådrumssikres når man lægger andre fliser ovenpå..?

Mange hilsner
Polite
 
det er jo kun en modernisering han er gang med...er det så ikke de gamle regler fra den tid der er gældene...det fik jeg at vide af min forsikring i mit gamle hus..hvor der ikke var vådrumsikret på badeværelse...men det var moderniseret
sjusk
Hej

Hvis man sælger et hus hvor der er lagt nyt gulv i et rum, kan køber så ikke med rimelighed forvente, at det er udført som reglerne er på det pågældende tidspunkt.

Det kan der nok nemt være en advokat, der vil prøve at overbevise en dommer om, og hvad er problemet iøvrigt med at udføre en vådrumssikring, ud over nogle hundrede kroner?
Jeg vil nu også mene at man bør følge regulativerene når man moderniserer... Men hvis man oplyser køber/tilstandsrapporten om "problemet", så kan køber jo ikke på nogen måde forvente at tilstanden er anderledes end beskrevet.

Herudover... Så mener jeg altså "kun" at du skal vådrumssikre AFLØBSRISTEN, ikke hele gulvet hvis der er en sådan rist. Dvs. betonkant er IKKE ok, men vådrum og en plastikskål ER ok... Jeg kan selvfølgelig tage fejl, men jeg har lige "fået lavet" bryggers med nyt afløb af en VVS/kloakmand (kloak tilslutninger skal jo godkendes), og jeg vil gerne skrive under på at der ikke blev lavet vådrumssikring i hele rummet, så derfor tror jeg altså ikke på at vådrumssikring er et krav i et bryggers.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis