Er mit bryggers et vådrum?

Er mit bryggers et vådrum....?

Jeg har et bryggers - som det kaldes - med afløbsrist i gulvet, og flere andre afløb til håndvask og vaskemaskine mm.
Jeg har fliser på gulv og delvist på væggene. Der står også et oliefyr.

Jeg er ved at modernisere mit hus, som før jeg købte det, ikke havde ændret sig en tøddel siden 72'.

Jeg vil gerne lægge nye fliser på gulvet - og helst ovenpå de gamle, en anden vægbeklædning - væk med fliser og ind med væv - og nyt loft - som resten af mit hus - gipsplader i loftet - men skal de være/monteres som til et vådrum???

Betyder ovenstående at mit bryggers er vådrum og skal behandles som vådrum med membraner og så videre....????

Mange hilsner
Polite
 
Er mit bryggers et vådrum....? Jeg har et... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja jeg tilslutter mig Orla-s viden..Vådrum på hele gulvet og 10 cm op ad siderne og op omkring håndvasken...jeg tror det er 50cm fra håndvaskens ydersider hele vejen rundt, dog helt ned til gulvet

Med venlig hilsen

Søren
Hej

Det er kun gulvet der normalt er vådzone i et bryggers (+10 cm op ad væggene).

Der er kun vådzone omkring en håndvask, hvis der er en håndbruser monteret her.

Det der afgør at bryggerset er et vådrum, er det faktum at der er etableret et gulvafløb (og man etablerer da ikke et gulvafløb hvis der ikke er vandbelastning ??wink)
Jeg er glad for at jeg stilte spørgsmålet og rigtig glad for alle svarene - jeg kan konstatere jeg ikke er den eneste der er i tvivl smile

Bryggerset bliver ikke brugt som et bryggers gjorde, for 35 år siden. det bliver nærmest behandlet som et hvilket som helst andet lokale.

Så måske skulle jeg bare sløjfe afløbet...???

Men hvis jeg gør det, får det indflydelse på andre ting - f. eks mener jeg at der skal være et afløb til mit fyr - eller i det mindste afløb til det fri - da der er tryktank/vandtank. Dernæst skal der være afløb til min vaskemaskine - og ikke mindst min håndvask. Så det er fair at vådrumssikre - MEN så heller ikke mere end 10 cm op af væggene - ellers vil jeg mene, det bliver ren overkill.

Tak for svarene og debatten alle som en wink

Mange hilsner
Polite
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis