hvor meget må jeg bygge på min grund

Hej

Jeg har en grund på 868m2. Hvor meget må jeg bygge på den. jeg har set i vores lokal plan at der står:
"
Inden for område B 2 må udnytteloesgraden ikke overstige 0.20.
"
Hvad vil det sige. må jeg max bygge 20 % på min grund? og er det inklusiv første sal og kæder? eller er det kun grundarealet.

Er der nogen som kan hjælpe mig med det?

/uzi
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Yeps... 20% af din grund... I grundplan... dvs godt 174 kvm.... Husk at der sandsynligvis også er regler for afstand til skel osv....

/Anders
Nej, som nævnt i grundplan.... Så kælder og 1. sal tæller ikke med....

Hvis du tager et luftfoto af dit hus lige oppe fra, så må den del af dit hus, som dækker din grund kun være 20%

/Anders
A-torsten - du har ikke helt ret.

Udnyttelsesgraden
(et ældre anvendt udtryk) for et grundareal forstås i de gamle byplanvedtægter normalt som forholdet mellem bygningernes bruttoetageareal og grundens areal - altså lige som bebyggelsesprocenten udregnes i dag. (Ofte er udregning af udnyttelsesgraden beskrevet i byplanvedtægten eller lokalplanen)

Bebyggelsesprocent: Forholdet mellem grundens størrelse og det samlede etageareal. Hvis grunden fx er 1000 kvadratmeter, og husets samlede etageareal er på 200 kvadratmeter, er bebyggelsesprocenten 20.

Etageareal: Det samlede areal af alle etager i huset kaldes etageareal. En præcis udregning kræver kendskab til en række detaljer og forbehold. Småbygninger fx kan indgå i beregningerne.

Der er iøvrigt ændringer på vej vedrørende bebyggelsesprocenter med det kommende bygningsreglement 2007. Man samler nu småhusreglementet og BR-95 til et reglement.

Mvh.

René

Hej Uzi.

Det sikreste er at du kontakter tekniskforvaltning i din kommune og spørger den direkte med henvisning til grunden.

At der er en angivelse på en ældre udregningsmåde gør ikke nødvendigvis at du ikke på andre måder kommer i problemer med din bebyggelses størrelse....

Så spørg for at være sikker!

MVH Njord
Mange tak for hjælpen. Har lige snakket med teknisk forvaltning og de siger jeg må bygge 25%. Er der nogen herinde der kan anbefale et godt bygge firma. Jeg skal have lavet en tilbygning på stue etagen og så skal der laves en første skal.

/uzi
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis