Hakken når man sparker til den

Det drejer som en Audi 80, 1,8 motor, årgang 88'

Den kører fint, og er meget stabil, næsten aldrig problemer, da vi fik den havde den kørt 116.000 km, og kunne sagtens accellere maksimalt.

Men nu hvor den har rundet 200.000 km. synes jeg det kniber lidt, hvis jeg presser speederen helt i bund hakker den en smule, det samme ved koldstart ( ved kold start er det værst)

Et andet problem er at den ryster i styretøjet når man bremser hurtigt ned fra højere fart ( ca. 100 km/t)

3 og sidste problem er blæseren i kabinen, sommetider kommer der en brændt lugt ud fra blæseren, kan det have noget med koblingen at gøre?

Håber på nogle kan give mig et hint til hvad det kan være, og om der er noget jeg kan gøre selv.

Mvh. Chris
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Med hensyn til motor kan det være flere ting.
Afhængig af motortyp.
Kører den med Kjetronic indsp. system, så prøv at få læst fejl ud.
Med hensyn til rysten, er det en skæv bremseskive, så en afdrejning, samt nye klodser, så er den ovre rystesygen.
Brændt lugt, Jeg tror ikke at det er koblingen, så skal den "tivertifal" glide meget.
Mvh autoole
Det er en 1,8 S er jeg ret sikker på.

Det sjove er den for en måned siden har gået gennem syn, hvordan kan man acceptere rysten i styretøjet?

Den er over de sidste ½ år blevet repereret for næsten 10.000 kr.
Der havde været nogle problemer med den hakken som var meget slem, og resulterede i at bilen gik i stå.
Den blev første gang efter at have gået i stå, ordnet for 6.000 kr.

Men efter 328 km kørsel sker det samme igen, mens vi kører begynder den pludselig at ryste og hakke, og går i stå.

Nu kommer den til service på et audi værksted, i håb om de måske kan lave den.

Den bliver fejlsøgt, uden at finde fejl, samt får skiftet forlygten.
2.600 kr.

Er det egentlig ikke en ret vild regning, når der ikke er lavet noget på den?

Sidste gang blev den repereret for 1.700 kr. det var nogle manchetter som skulle skiftes.

Well, nu kører bilen da, uden at gå i stå.. men den hakker stadigvæk, det er godt nok en gammel vogn, som med tiden skal skiftes ud, men der kan jo være et eller andet galt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis