Toilet skyller ikke automatisk

Hej
Jeg har et ældre Ifö toilet (se modelbillede) som har et problem. Når der trækkes i håndtaget skylles kun så længe at håndtaget holdes oppe. Dvs det skyller ikke automatisk hvis man giver slip. Skilte det forleden, men kan ikke se fejlen. Bundlukket holdes altså ikke automatisk oppe når man har trukket. Mistænker den tidligere ejer for at måske at have fjernet en del af mekanikken.

Er der nogle gode forslagt til løsning af problemet? Evt efter et kig på billedet af cisternens indhold

God weekend, Silas
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kalk måske?

Jeg har med succes slået vandet fra og hældt 32% eddikesyre i cisternen og ladet den stå natten over, dagen efter var den renset og fin og virkede igen. Det er en mulighed, som du kan afprøve til lavpris :-)


Din teori med mekanikken er nok ikke helt ved siden af - det var et sparetip for en ti-femten år siden for at reducere vandforbruget, men hvad det konkret gik ud på kan jeg ikke huske længere. Jeg oplevede mange toiletter ændret på denne måde dengang, så der må vre mange der står i same situation som dig...

MVH Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis