olivenolie på grå Herregådssten

Jeg har tabt en flaske olivenoli,e på mine grå Herregårdsten, hvordan får jeg dem rene igen.
Har lagt noget grus på, men det er som det ikke er nok.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du får dem ikke rene.

Er det herregårdssten, kan du bare vende "bagsiden" opad.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Olie på fliserPrøv først at blande kartoffelmel op med petroleum til det bliver en gipsagtig masse. Smør massen ud på pletten og dæk til med plastfolie, så petroleumen ikke fordamper for hurtigt. Lad massen sidde til den er tør og fej den derefter væk. Nu skulle pletten gerne være væk.

Du kan også prøve at spraye motorrens på pletten og lad det sidde i 5-10 minutter. Spul derefter fliserne med en højtryksrenser.

Hvis du lige har spildt olie på fliserne, skal du tøre det væk omgående. Kom cement (pulver) på pletten og lad det sidde et døgn. Fej derefter cementen væk. Cementen har suge det meste af fedtpletten og dækket over resten.

Har pletten siddet længere, kan du hælde petroleum på pletten og lade det ligge lidt, så det kan trænge ned i flisen. Drys cement (pulver) på pletten og lad det ligge et døgn. Skyl den overskydende cement væk. Gentag eventuelt behandlingen hvis pletten ikke er helt væk. Kilde:"http://www.plet-rens.dk/mobil/clean.php?id=209"

Mvh.

René

En anden ting som også er godt til at fjerne olie spild, er Molers Kattegrus !

V.h. håndværkeren
Olivenolie er biologisk nedbrydeligt og vil forsvinde af sig selv.
Hej Igen,
Kom til at tænke at olivenolie måske nok danner syrer i længden, når det er i kontakt med fri luft. Der igen danner sorte skjolder som du ikke lige får af.
Brandenmandens råd er fint - når det gælder mineralske olie (f.x. motorolie), men biologiske olier er ikke optimalt opløselige i terpentin. Det er bedre at bruge acetone eller sprit. Måske gentagne gange, da begge fordamper hurtigt.
Jeg har været så uheldig at få kædeolie på nylagte Holmegårdssten - jeg fejede sand/grus på og lod det suge, men desværre er der kommet sorte striber - har prøvet med Klorin, men desværre stadig sorte striber -er der en der har et godt råd så min flisegang igen kan blive flot.....sad
Hvor meget koster diverse vidundermidler, der _måske_ kan fjerne en olieplet fra 4 fliser, og hvor meget koster en kvadratmeter nye fliser?

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Desværre er det ikke kun 4 fliser - det er gået ud over, men sådan ca. 50 stk så et godt råd må være billigere end udskiftning af fliser
Citat fra ICC

Desværre er det ikke kun 4 fliser - det er gået ud over, men sådan ca. 50 stk så et godt råd må være billigere end udskiftning af fliser


Du kunne jo prøve mit råd, Kattegrus (Brændt Moler) det er billigt og suger ret godt

V.h. Håndværkeren
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis