"støbeform"

Jeg skal have støbt et fundament til nogle ståldragere (jordhøjde).

Der er p.t. støbt i frostfri dybde og nu mangler det hele så at blive støbt i (nogenlunde) samme højde. Det betyder, at jeg skal efterstøbe mellem 5 og 15 cm fordelt på 8 punkter.

Jeg havde forestillet mig nogle runde støbninger med en diameter på 25 til 30 cm (og så mellem 5 og 15 cm i højden). Er der nogen der har et bud på hvad jeg kan bruge til form. Tæpperør er ikke umiddelbart store nok i diameteren. Det vil være dejligt hvis det er noget der kan fremskaffes i en eller flere længder og så blot skæres af i den rigtig højde (kraftigt pap eller plastic).

Nogen bud ?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kloakrør ville være mit bedste bud...

MVH Njord
Hvad med sorte industrispande, koster max. 10 kr/stk.?

Eller nogle spande fra en pølsemand/restaurationskøkken?

Træd ikke på mine ledninger :o)
Super idé med levnedsmiddelspandene (eller alternativt de sorte spande) - det må være den billigste og letteste løsning.

Alternativt vil jeg se nærmere på gyllerøret.

Tusinde tak for hjælpen til jer begge.
Annonce
Hvis du har en fast "pølse-pusher", så vil det nok være langt det billigst at få en aftale med ham om at sætte spandene til side, især hvis han ikke skal gøre dem rene selv! Selv en lille pølsevogn plejer vist at bruge 2-3 spande á 5 liter ketchup/sennep om dagen!

Måske kan du få fat i nogle store plast-uretpotter på et gartneri? De er ikke helt så tykke som spande, og dermed nemmere at skære/klippe i den rigtige højde.

Alternativt kan du lave nogle ringe af pap-strimler, som hæftes sammen/forstærkes med tape - og fores indvendigt med plast så pappet ikke går i opløsning.

Træd ikke på mine ledninger :o)
I Sverige bruger man at støbe punktfundamenter i paprør.
Her i landet kan de fås i Biltema.

www.biltema.dk

Søg på støberør.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Det var rent faktisk sådanne rør jeg oprindelig tænkte på - tak for det.

Desværre ligger Biltema lidt langt væk, så jeg tror at jeg prøver spandene først - mon ikke min lokale slagter kan være behjælpelig....

Ellers er urtepotterne også et godt bud - det kan planteskolen formentlig klare.

Tak for hjælpen til alle !
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis