Tilbygning på murermester villa

Hejsa byggefolk...
Jeg overvejer at købe en ældre murermester villa og får brug for en tilbygning på ca. 30 - 40 m2. Den skal bygges på i en 90 graders vinkel til huset. Jeg forestiller mig at den skal bygges i røde mursten som resten af huset og taget skal være tegl. Taget skal enten "sættes sammen med" det gamle tag eller også må det bare ligne to små huse der er "stødt sammen" - det afhænger bl.a. af prisen og omfanget af byggeprojektet. Der skal være gulvvarme, vinduer og to franske døre (til haven og til det eksisterende hus)
Er der nogen af jer som ved hvad et sådan projekt ca. vil beløbe sig i når man har ti tommelfingre og skal have håndværkere til at lave alt?
Håber i ved noget :-)
De bedste hilsner
Sarah
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Før vi besluttede at flytte til større, overvejede vi noget lignende....

Vi fik to tilbud på helholdvis 295.000 og 325.000,- for følgende

- vinkeltilbygning med dobbeltmurede vægge (30 udv kvm)
- glaserede teglsten bygget sammen med det gamle tag.
- Loft til kip
- gulvvarme
- 2 alm vinduer + en terassedør i mahogny
- 2 Velux ovenlys-vinduer

Materialer til gulv (parket) + ligning af gulv og opsætning af lofter var ikke med i tilbuddet...

Tilbuddet er givet af lokale håndværkere i frederikshavn.. Ved ikke om prisen er meget anderledes på sjælland..

/Anders
Meget afhænger af lokale forhold som hvor nemt er det at komme til og fra byggepladsen. Soklens udformning.. Materiale valget og ikke mindst om der er noget du selv klarer. Skal byggeaffaldet efterlades osv eller skal haven reetableres...

Jeg vil ikke turde kalkulere med under 500.000,-

Men som sagt priser afhænger meget af lokale forhold.

MVH Njord
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja 500.000,- var også det jeg havde frygtet
Så har jeg da også lige et andet spørgsmål...
Er det meget dyrt at skifte de eksisterende vinduer til termoruder? Jeg ved godt at det afhænger af så meget men bare sådan ca....?
smile Sarah
dem jeg kender der har lavet noget i den still i KBH området kommer altså af med mere end 500.000.... jeg ville mere tro at du kommer helt op omkring 7-800.000....

At skifte vinduer afhænger selvfølgelig meget af hvilken kvalitet de nye vinduer skal have...... men nye vinduer i en normal størrelse murermester villa koster vel ca. FRA 60.000 og op eller noget i den stil.
Hvis det kun er vinduerne der skal skiftes er udgiften rimelilg.. du kommer også til at spare på energien frem over...

Jeg vil klart anbefale vinduer i en træ/alu konstruktion. De koster lidt mere i indkøb. Men der skal ikke males i årene fremover.

prisen afhænger meget af antal, højde de er placeret i størrelsen osv.
Skal der laves nye inddækninger og males efterfølgende.. eller klarer du noget selv?

MVH Njord
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
træ alu er smart - men til en murermester villa - har de ikke altid en profil der ser for moderne og flad ud eller følger jeg bare ikke med ???
For sådan en klassisk villa hvad tror i det i ca. beløb vil blive? Taler vi 100.000,- eller? Der er også kælder på...
smile Sarah
ja ca det lyder meget sandsynligt....
Hej PMA

Fx har Velfac deres model 400. Her er der fx udvendige hængsler som klassiske trævinduer. http://www.velfac.dk/Privat/Klassiske_huse?opendocument&project=B39DD2235DF711B9C125725E0045296E&pic=53F680B9A00B1988C125725F0051B1E1
Men de er bestemt ikke alene på dette marked.. Også hvad angår noget der kan passe ind i den lidt mere klassiske arkitektur.
Faktisk har Velfac denne lille tekst om vinduesvalg efter hustype.... http://www.velfac.dk/Privat/Find_stilen_i_din_bolig

MVH Njord
Mht. prisen afhænger den som angivet i de tidligere indlæg af hvilken kvalitet og udseende du vælger.

Alt afhængigt af hvilke vinduer du har i i forvejen og af deres tilstand syntes jeg dog du bør overveje om du skal have skiftet dem ud. Hvis det er de oprindelige enkeltlagsvinduer, der er i, er de typisk i en kvalitet og holdbarhed, der er noget højere end det meste, der lavet i dag. I så fald bør du supplere dem med forsatsvinduer, evt. med energiglas, og opnår derved en isoleringsevne og en lyddæmpning, der er på højde (nogen undersøgelser siger højere) end de bedste nye termovinduer. Samtidig vil du have vinduer, der æstetisk svarer til husets stil.

Vinduer med forsats er dog lidt mere besværlige, idet der er to ekstra vinduesglas at pudse pr. rude, men da der normalt ikke kommer meget snavs ind imellem ruderne er der relativt sjældent de skal pudses.

Har selv overtaget en murermestervilla for knapt et år siden, hvor den tidligere ejer desværre har udskiftet en del vinduer og et par terassedøre med "moderne" udgaver med termoruder i 1980'erne. Udover at de slet ikke passer til husets stil er de i dag punkterede og rådramte i rammerne, mens de oprindelige vinduer er i upåklagelig stand (bortset fra at de trænger til en gang maling, som jeg ikke fik givet dem i år - min undskyldning er det regnfulde vejr i sommerwink).
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også