Amarylis - løg

Hej...

Jeg havde en amaryllis sidste jul, som jeg har sat ud i haven i håb om at den ville blomstre - men ak nej , der er ikke sket meget, den har nu 2 blade.
Hvornår kan jeg tage den op? og hvad skal jeg gøre ved løget så der kan komme blomster til jul?
mvh Siff

kreative have-ideer, er altid interessante.
mv-have hilsen
Siff
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Da mine jordbærplanter var færdige med at bære bær, klippede jeg dem helt ned og gav dem gødning - og så var det min plan at plante nogle af de nye planter ud - men nu er der mange bær på og planterne er lige så store og fyldige som i sommer...
Hvad gør jeg lige, skal / kan jeg klippe dem ned igen.
mvh Siff

kreative have-ideer, er altid interessante.
mv-have hilsen
Siff
Vi har en dejlig lille kanin, og det er en værre "grønthøster"...
Mange køber fodder o.a. i supermarkeder og v. dyrehandlen, og det skal de selvfølgelig også have, men et godt sublement er at samle grønt i naturen / haven....

Min græsplæne har været noget lang, så jeg samler græsset sammen og tørre det på aviser eller i flamingokasser til vinterbrug - man kan også tørre ærteranker - blade og stængler fra majs - og hos os er vores kanin vild med mælkebøtteblade - pilegrene - grønkål.

Til vinter giver vi hende en kasse m. et isolerende liggeunderlag (sådan noget skumplast) godt fyldt med halm og hø, så trives hun fint også i slemme frostgrader. Og så sørge for at de har læ..., vi bruger nogle grangrene til vinddækning, det fungere fint.

Nogle mennesker mener det er synd, at kaniner skal være ude når det er vinter - men vi skal jo huske på at det er deres natur, og vi bliver ikke udsat for at de dør når vi fejlagtigt tager dem ind i "menneskeforhold"...
mvh Siff

kreative have-ideer, er altid interessante.
mv-have hilsen
Siff
hejsa, du skal skynde dig at tage løget ind, plante det i ny jord, og lade ca en 1/3 , af løget stikke op af jorden, og så vande det alm. evt. med lidt gødning. Når løget har blomstret, skal du vande det så længe der er grønne blade på, derefter skal det holdes "totalt" i tørke, og så begynder du forfra igen, når du vil have det til at blomstre. Jeg har flere der blomstrer, alt efter hvornår, jeg begynder at vande dem, men de må ikke stå i haven ( er min erfaring) højst i drivhus. Mange hilsner Helle.wink
Hej Siff,
Skynd dig at få den ind! Den tåler ikke frost.
Du sætter den med nederste trediedel af løget i en potte med ganske let fugtet jord, - lidt mørkt og køligt, og så venter du blot på at der sker noget.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis