vandpumpe?

Bil Renault 19.
Der kommer vand ud lige inde bag dækslet der sidder over tandremmen. Sådan cirka. Det er lidt svært at se.
Den kørte pludselig varm, og jeg kastede bilen ind til siden. Hælder jeg vand på, så fosser det ud det omtalte sted, lige så hurtigt som jeg kan hælde det på.
Er det vandpumpen der er røget?
Skal man skille en masse ad for at skifte den?
mvh jan
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har tidligere læst mig til, at en utæt vandpumpe medfører et øget slid på tandremmen fordi den bliver svækket af fugten. Jeg ved ikke om der er meget arbejde i at skifte pumpen, men mon ikke det var en god idé at få skiftet den rem nu du er i gang? Du ved jo reelt ikke hvor længe remmen har ligge i blød derude?
Hej
En vandpumpe ca 500, samt udsk ca 1000.
+ evt ny rem. deromkring vil det ligge.
Pumpen burde have været skiftet sammen med remmen.
Mvh autoole
En vandpumpe er latterlig billig i forhold til arbejdslønnen,så få dog skiftet den pumpe samtidig med udskiftning af tandrem(me) i det lange løb er pengene givet godt ud.
René
Som sagt saa er tandremmen skiftet for ikke `saa laenge siden. Det er jo saa traels at mekanikeren ikke fiksede pumpen samtidig. Den bil har der bare vaeret ALT galt med!!!! Og som sagt saa faar jeg ny til januar, og saa kan jeg kun faa haand-oerer for den her lortebil. Derfor gider jeg ikke at smide flere penge efter den. I kan ikke forestille jer hvad der har vaeret galt med det franske l.... Men der er sikkert en masse gode dele paa den.... Jeg maa snakke godt for min syge moster og haabe at firmaet vil give mig firmabil nogle maaneder foer aftalt..

mvh jan
Annonce
Citat fra jancar

I kan ikke forestille jer hvad der har vaeret galt med det franske l....

Jov det kan jeg godt og jeg lider med dig,har selv været ejer af et fransk dieselsystem i 3 år så jeg er svær at overraske.
René
Ja så skal det findes ud af om dytten kan sælges eller om den skal skrottes. For jeg får min nye Altea på tirsdag : O D !!! Glæder mig for sindsygt til at slippe for diverse franske overraskelser! Nu skal det spanske temperament prøves

jan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis