ny opgave

tjaa alt godt må komme til en ende, og jeg har nu lave stuen færdig biggrin alt er mure op alt er lige nu og varmen køre bare der ud af biggrin jo jo det gik jo godt til sidst, selv om en masse arbejdet og kampe med forsikring nu er slut for denne gang.

Jeg skal lave WC og gang til næste sommer og det skulle ikke volde de store problemer håber jeg, men jeg kommer nok till at spørge en del herinde igen .

Anyway tror sku jeg vil hoppe på 1sal nu og lukke den af og rive alt ned gips væge gulv ja alt og lave det til kip ( det er ikke sjov at være 202 cm na der er 204 til lofte )
nå men na alt er ude giver det ca 130 m2 plads til at lege med og min ide er at lave 2 ok rum til min unge og et til gæster og ja så en lille systue til min kone.
men HAHAHAHAH hvordan laver man til kip ??, kan man bare flytte hanebånd ??, kan / må man godt udnytte skunken ??, er det bare at gå til den eller er der nået man skal checke først ??, jeg ved det under tag der er PT ikke er sa godt mere kan jeg lægge et nyt uden at løfte tage ??, eller kan jeg bare tag det væk da jeg på tænker at få lagt et dæktag / stål profil på , kan det betale sig selv at smide et par tagvinduer i eller er det bedst at overlade det til tømmer, kan det betale sig selv at lægge stål tag det koster jo ikke det vilde alså taget og det er bare lige op og ned der er ikke en kanap eller nået men der vil jo kommer de 2 tagvinduer.
Er der en af jer der ved hvor jeg kan se priser på ståltag jeg har selv kigge et par steder og jeg må sige prisen er langt fra den samme men de fleste give 30 år pa det
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej, Kan svare på et par spørgsmål.

Du akn sagtens flytte dine hanebånd. Men ikke for langt op. Altså omkring 220 - 230 skulle ikke være noget problem. Bare husk at få dem boltet rigtig godt fast igen.

Ang undertag kan det ikke lade sig gøre at ligge indefra, det skal på udefra.

Tagvinduer kan du sagtens ligge i selv, der er ikke det helt store i det, og der følger en udførelig manual med, så ingen problemer der.

Ang ståltag, så ville jeg ikke vælge dette, det er grimt, det larmer når det regner på det. Så hellere nogle beton tagsten, det ser super godt ud. Det koster så en smule mere, da der skal undertag og osv. Men de penge er givet godt ud, også når du engang skal sælge igen.

Mvh Carsten, Tømrer
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis