Mz Etz 301

Jubiiiii nu er der kun 14 dage til jeg skal hente min "Gamle" MZ hjem igen.
Jeg solgte den i 2001 til fordel for en Honda CX 500 som jeg dog aldrig blev rigtig glad for. Dengang mente jeg at når jeg nu kom i de voksnes rækker så måtte jeg også have en "voksen" motorcykkel. Men hvor har jeg mange gange fortrudt at jeg solgte min dejlige ETZ Saxon Tour 301. Nu fandt jeg den igen, og de tidligere ejere har heller ikke behandlet hende pænt, jo den er pæn at se på og motoren fejler intet, men den har bare stået uvirksom hen i alle de år. Der er sammenlagt blevet kørt ca. 1500 Km på den i de 6 år den har været væk, det er jo synd når jeg tænker på at jeg gennemsnitlig kørte 20.000 Km. på den om året.
Så Ih hvor jeg glæder mig !!!!

V.h. Håndværkeren smile
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Håndværker..
Ja men tillykke med det.. dejlig at finde "den gamle kærlighed" igen, bare du nu ikke bliver skuffet, hun er jo ikke den hun var engang..!! :-)
Vær nu lidt go ved hende her i vinter, inden du bare kaster hende ud i det grimme vejr... skille af, nye stumper, god olie o.s.v. Så forbliver hun "tro" mod dig.. Sælger du hende igen, skal du nok være forberedt på at så er det slut..
Så gør lidt rent i værkstedet, og byd hende velkommen hjem igen ;-)
4 litter motorolie plejer at bløde dem op !!

Mvh Jan J
Hej jan.
Motorolie ! ØH det bruges slet ikke på totats motorer, totakts olie og en god gear olie så køre det. Og så er jeg sandsynligvis den eneste i Danmark der har Axminster Gulvtæppe på gulvet i garagen.
Jo hun kommer nok ikke ud at køre i denne vinter der har jeg stadig den "gamle" MZ ETZ 251 (honet op til 310 cc) med sidevogn. Men hensigten er faktisk at flytte sidevognen over på den "nye" og måske sælge den gamle.

V.h. Håndværkeren
Ja tilykke med det. Gammel kærlighed ruster vist aldrig, men det passer vist ikke.

Nu hvor jeg har dig, har du nogen links til sider hvor man har choppet MZ'ere ?.

Hvor lang tid tager det at hone en maskine op fra 250 til 310 ccm.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej Peter.
hvis du går ind på www.mzklub.dk så er der masser af links til alle mulige skøre påfund med MZ-er. Hvorlang tid det tager at hone den op er jeg ikke klar over, for jeg har fået det lavet ved Roberts MC i Guderup han har sådan et specielt apparat der gør det meget precist.

V.h. Håndværkeren
Man kan ikke hone en cylinder 50 ccm. Honing er kun en overflade finish, hvor man makismalt kan ændre målet nogle ganske få 1/100-dele mm. Cylinderen er højst sandsynligt blevet boret, rondelslebet og/eller drejet op i diameter, og derefter honet for at få den karrakteristiske krydsslebede effekt på indersiden som oliefilmen skal klæbe sig på.
Annonce
Til lykke med din gamle M-spjæt! :-)

Jeg går selv og lurer på, om jeg skal skille mig af med min 1976 Honda CB750, men efter din historie, kan det måske ende med at man fortryder.
Den kom desværre slet ikke ud at køre i afvigte sæson! :-( (Har lige betalt forsikringen for endnu et år.)

Med venlig hilsen
ktm

 

Nej det er rigtigt MikeM, man køber en cylinder på 298 cc. som man så får boret op til de 310 cc. En 250 cc. cyl. kan ikke klare så stor en boring.
Citat fra PeterR

Hvor lang tid tager det at hone en maskine op fra 250 til 310 ccm.


Ved vi godt MikeMarbjerg, det var jo derfor jeg spurgte åndværkeren om tiden. Mit gæt var måneder..... wink. Det var vist en skrivefejl.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis