fliser på betondæk

har en garage med betondæk som tag, ca.30år gl. Vi bruger det som terrasse
og nu vil jeg lægge frostfrie fliser, men der er nogle ujævnheder som skal rettes op, nogen steder skal der ingenting på og andre sted 2-3 cm. Hvad skal jeg købe og gøre så det binder for altid. jeg vil helst ikke de dyre løsninger som at købe diverse LIP produkter o.l.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja... Det kommer vel an på et par ting.
Først og fremmest om din "terrasse" kan bære mere vægt, og så hvor meget.
Så skal du måske kigge på om dine 2-3 cm er et FALD (gennemgående i hele den ene side af terrassen) eller om der er tale om reelle lunker.
Herudover, så skal du vurdere om dine nye fliser skal være i vatter og lod, eller om de bare skal ligge "lige", for er der tale om et fald, så ER gulvet jo sikkert jævnt i forvejen, bare ikke i vatter.

For et alternativ, så kan du jo bare købe en pose gulvspartel og blande op med vand og så glatte evt. lunker ud, og så evt. lade fliseklæberen tage ujævnhederne. Men hvis du vil lade fliseklæben tage ujævnhederne, så skal du ikke vælge meget store fliser (over 20x20 cm) da det ellers vil blive meget svært at undgå "hule" fliser.

Ellers kan du måske lige lave et par forskalningsbrædder rundt om terrassen, og så lægge et tyndt lag beton ovenpå den gamle beton, og så vibrere det indtil det er jævnt. Eller evt. bruge en meget TYND betonblanding, så den vil være lidt mere selvnivelerende (omend en del længere tid om at hydrere)
Du skal da nok lige ha med i dine overvejelser om ikke du skal ha et lag pap eller 2 under alt det der. Dine fuger er jo ikke tætte.

Til orientering ligge der også pap under alle broer osv osv for at skåne betonen.

Hilsen Tagdækkerclaus
--------------------------------------------------------------------------
Jysk Tømrer & Tagentreprise
7100 Vejle

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis