Hvad for en bil

Hej med jer!
Så er Preben på banen igensmile med et nyt spørgsmål, når man nu begynder at se efter en ny bil, og man har et par stykker i tankerne, så støder man lige på den der, hvad med den bil den ser da også god og dejlig udrolleyes og hvad med den derrolleyes
Så nu kommer spørgsmålet Citroen c4 er der nogle der kender til sådanne en, og hvordan er det med rusten i sådanne en bil?? og Mazda hvad med den??

Ja det var så bare detsmile
Ha´det godt alle sammen.
MVH Preben41

preben

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kender ikke lige C4'eren. Men har tidligere haft en ZX'er. Den var rigtig billig i drift ug uden rustproblemer overhovedet. Jeg tror ikke de laver nogle biler der skulle give rustmæssige problemer. Jeg rullede ca 220.000 km i min over 6-7 år... Reelt tror jeg ikke der vil være rust problemer med europæiske eller japanske biler ( bortset fra Lada og evt andre østbiler vi ikke ser i DK )
Priserne kan være meget forskellige i Dk og ovre hos dig... Også i forhold til hvilke biler der er relativt billigere.. Så det er lidt svært at råde.

Jeg har tidligere fundet en del gode bil test på norske sider.. Prøv google med bilmærke og model samt ordet test som søgning... Det giver oftest pote ,-)

Held med vognen..

MVH Njord
Hej njord!
Tak for dit svar, jeg skrev fordi min kones søn har en firmabil Citroen c4, og den syntes vi godt om, men så var der nogle af vores venner, der sagde Citroen skal I ikke købe efter 3 år kommer der en masse af reparationer og problemer. Så da vi ikke kender til nogle der har haft en Citroen i længere tid, prøvede jeg her.
MVH Preben41

preben

Har arbejdet hos en Citroen forhandler og de nyere Citroner jeg har kørt i, har været ok.
Har kørt i stort set alle modellerne fra 1977-2000.. specielt deres dieselmodeller har jeg været yderst tilfreds med at kører i.. dog ikke BX´eren.. :-(

Mit råd ville være at gå uden om de modeller hvor hydraulik og bremser hænger sammen.. Det er min erfaring, at det kan blive meget dyrt, hvis det går i stykker, men eller så har jeg ikke oplevet at der skulle være flere fejl end ved andre biler..

Har presset Citronen lige så meget som andre biler uden nogen problemer.. ;-)

Mht til rust på en Citron, så er jeg svar skyldig..
Hej Preben
Jeg skruer en del på mange forskellige mærker og igen mange forskellige modeller, og er kommet frem til, at franske biler i dagens danmark, generelt har alt for mange fejl. Mange af dem dog små problemer, men i flere på hinanden kommede, bliver det til sidst et iritationsmoment.
Om de sidste nye er kommet over disse sygdomme, er endnu for tidlig at spå om.
Jeg vil på nuværende ikke eje en fransk bil, og kører selv i en såkaldt riskoger.
En mazda 626 fra 94. Den har nogle dårlige bagbremser, som skal laves en gang om året, ellers har den bare kørt og kørt og-----.
Mazda er jo lavet på en godt afprøvet platform, og overrasker nok ikke så meget mere med de nye modeller.
Det kan man jo ikke sige om Citroen og Peugeot, deres modeller er jo fuld af spræl og nye ting, som de jo også blander indbyrdes, desværre nogle for dårligt afprøvet, så det er jo op til den enkelte at finde ud af hvad han/hun er til.
Der er mange andre gode biler, men nu nævnte du selv disse.
Mvh autoole
Citat fra preben41

og Mazda hvad med den??

Hvis valget står imellem en fransk selvtænder og en Mazda,så skal det være en Mazda,den har ingen sjæl eller overflødige eleltroniske dimser men den er pålidelig.
René
Annonce
Hej med alle jer der svare på dette der svare her, man bliver jo helt ør i hoved, så man snart ikke ved hvad man skal købe, vi har også set på Mazda, og den har også mange mange eleltroniske dimser, det har alle de nye biler vi har set på.
MVH Preben41

preben

Citat fra preben41

vi har også set på Mazda, og den har også mange mange eleltroniske dimser, det har alle de nye biler vi har set på.
MVH Preben41

Ja men den har endnu ikke noget der snurrer helt vildt i rXXXX hvis man kører over en hvid streg og så skal du selv medbringe tændstikker hvis du vil brænde den af.
René
Hej med jer bilkendersmile
Så er Preben på banen igen, vi tror det bliver til en Ford focus 1.6 74 kw
vi har prøvet den, og syntes godt om den, prisen er også god syntes viwink
ca. 110.000 dkr. der er jo alt det nymodernet + automatisk klima kontrol og bonus 4 stk pig vinterdæk, også nummerplader er med i købet.
Jeg har været rundt på nettet og set på de forskellige tester, men hvad siger I der kender til biler eller har en Ford.
Jeg glæder mig til at høre fra jer, det bliver nok indefor 2-3 uger vi køber bil.
MVH Preben41

preben

Jeg synes meget bestemt, det lyder fornuftigt at købe en Ford.
Jeg står og roder i en Mondeo 1.8 td, der har kørt 475000 km, hvor min gode nabo nok mente, at han nok kunne køre yderligere et par hundrede km uden vand på motoren pga en utæt køler. Den klarede dog kun de 150 km.:-(

Den har revet cylindrene for oven, men den er uden slidkanter, og den kørte 15000 km, skriver femten tusinde kilometer, på en liter motorolie inden dette stunt. Man kan ikke mærke slitage på gearkasse osv, men den har ind imellem skullet have ny udstødning og dæk, hvilket jo er noget skidt.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej ktm!
Tak for dit svar, det var sådanne noget vi gerne ville høre, det med udstødning og dæk kommer vi nok over.
Ha´det godt.
MVH Preben41

preben

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis