Atlantic 100 liter vandvarmer

Hej

Jeg har en Atlantic (kombi) vandvarmer som er meget længe om, at varme vandet op.confused Der kan går op til et døgn, når den har været tømt (vi er en store familie, med 2 teenager børn, 1 almindeligt wink (dvs. han behøver kun går i bad én gang om dagen!) barn og 2 voksne!). Så er der en kammerat som har fortalt mig, at vandvarmeren nok skal afkalkes. Dette er ikke blevet gjort de sidste 6 år. Desuden skal jeg skifte en zinkanode som gør at det ikke er vandvarmeren der bliver ”slidt”.
Så kommer mine spørgsmål. Hvordan afkalker jeg min vandvarmer. Jeg er godt klar over, at den når den er tømt for vand, på en måde skal skilles ad og tømmes for kalk…. Hvor tømmer jeg vandvarmeren for vand? Jeg troede jo at jeg kan slukke for hovedhanen, men når jeg gør det så kommer der jo ikke mere vand..sad Hvor kan jeg købe en ny pakning? Hvordan skifter jeg anoden og hvor kan jeg købe en ny?
Nu skal jeg også skrive, at vandvarmeren ikke (siden vi er flyttet ind her!) har varmet vandet nok op. Er det muligvis pga. kalk, eller kan den skrues op?

Med venlige hilsner

Alex
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det ikke vvs-grossisten.dk der har de famøse Atlantic vandvarmere?

www.VVS-Shoppen.dk VVS til bl.a. badeværelse og køkken. Ring til VVS-shoppen.dk på 87 37 40 30.

www.VVS-tips.dk VVS tips til dig der vil gøre det selv
Hej! Har lige skrevet en roman om min, men den forsvandt. Jeg fik også oplyst fra de flinke folk i VVS-Shoppen, at det er vvs-grossisten der har solgt disse bæster. Prøv at ringe til dem, og hør om de kan stille en diagnose!

72414141

BEMÆRK AT DU SIKKERT KAN FÅ EN HELT NY VANDVARMER, TIL SAMME PRIS SOM GANSKE FÅ RESERVEDELE!

Mvh
Citat fra johnphillips

Hej

jeg har lige kigget på hjemmesiden og kan konstatere at det er vvs-grossisten der sælger Atlantic. Tak for oplysningen. Men jeg er jo stadig ikke blevet ret meget klogere på, hvordan jeg skifter de forskellige ting....


Der må jeg melde pas, kender ikke nok til dem.

Men man må da formode at vvs-grossisten der forhandler dem kan svare på dine spørgsmål?

www.VVS-Shoppen.dk VVS til bl.a. badeværelse og køkken. Ring til VVS-shoppen.dk på 87 37 40 30.

www.VVS-tips.dk VVS tips til dig der vil gøre det selv
Jep, det er det også. Det er en kombi vandvarmer.... Det var måske en god ide, at købe en ny vandvarmer. Synes i forvejen, at den ikke er store nok....
Citat fra johnphillips

Jep, det er det også. Det er en kombi vandvarmer.... Det var måske en god ide, at købe en ny vandvarmer. Synes i forvejen, at den ikke er store nok....


Prøver på en anden måde. :-) Har du koblet den til el eller vand..??
Mvh Jan J
Øhhhhh....jeg er ikke sikker på at jeg forstår spørgsmålet....og ja den kører på el om sommeren og via vores brændefyr om vinteren. Jeg bliver da i tvivl, men er det ikke derfor man kalder det en kombivandvarmer? :-)

Hilsen Alex
Citat fra johnphillips

Øhhhhh....jeg er ikke sikker på at jeg forstår spørgsmålet....og ja den kører på el om sommeren og via vores brændefyr om vinteren. Jeg bliver da i tvivl, men er det ikke derfor man kalder det en kombivandvarmer? :-)

Hilsen Alex


Hej Alex
skulle bare høre om du brugte begge muligheder, derfor ;-)

Har du problemer både ved fyr og når du kører med el ??

Hvis det er tilfældet, kan jeg ski godt se det nok er kalk på brugsvands siden..
men syntes bare, at vandet skulle ski da være varmt alligevel, der skulle bare ikke være så meget af det..
Er det ok lige i starten, og bliver hurtig koldere ??

Mvh Jan J
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis