Ny olietank

Hej til jer

Jeg har lige bestilt en ny olietank. Et eller andet sted på nettet så jeg engang at man i forbindelse med udskiftnig af gamle tanke også skulle skifte røret ind til oliefyret til en anden slags, der er beskyttet. jeg har forsøgt at google det men finder ikke noget relevandt. Er der nogen her der ved hvad det er for en slags rør der skal bruges?

Ps. Det er en ovenjordisk udendørs tank.

Mange hilsner

Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
http://147.29.40.90/_LINK_0/0&ACCN/B20060164105
2. OVERJORDISKE RØRSYSTEMER
Følgende metalrørsystemer er at betragte som typegodkendte:
1) Stålrør beskyttet med varmforzinkning eller maling.
2) Kobberrør. Samlinger skal udføres ved hårdlodning med loddemetal, der indeholder mindst 45% sølv. Synlige samlinger kan udføres som mekaniske koblinger.
Indstøbte rør kan betragtes som overjordiske såfremt de indstøbes i beton eller indmures i
murværk, i indre skillevægge, eller i gulve som er effektivt fri af opfugtning fra den underliggende jord, og ikke af anden årsag udsat for længerevarende eller hyppige perioder med opfugtning. Ved indstøbning, som ikke falder under ovenstående kategorier, betragtes rørene som nedgravede.
For fleksible forbindelser mellem oliefyr og stive rørledninger skal benyttes slanger, der er fremstillet specielt til formålet.

Mvh
Kent.
Hej Sluppermand.

Mange tak for det fine svar. Herudfra kan jeg jo så regne ud at det vil være ok at genbruge det gamle kobberrør eftersom tanken skal stå det samme sted.

Mange hilsner

Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hvem udfører dette ?

Jeg har fået tilbud fra Shell på 22.000 for ny udendørs tank... synes det lyder lidt dyrt..... er prisen bare sat efter, at mange SKAL skifte inden 1.10.2008 ?

Hvem kan ellers lave det ? En VVS'er ?

Thomas
Har nogen erfaringer med at skifte fra oliefyr til Gas ?

Mange, især olieselskaberne siger jo at kælderen har bedst af et gammelt oliefyr, da den suger den evt. fugtige luft der er i kælderen.

Varmen man mister ved en gaskedel kan jo løses med en radiator.

Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg skal beholde det gamle oliefyr og bare skifte tanken eller tage skridtet og få gas. Jeg har allerede fået indlagt gas p.gr.a. kogesektionen til køkkenet... gad ikke bøvle med gasflasker...

Men jeg er lidt bekymret, hvis indeklimaet i kælderen blir dårligere.

Thomas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også