Vinreol i døråbning

Hej,

I min lejlighed har jeg en dør som er blændet inde i stuen. Denne dør kunne jeg godt tænke mig at udnytte. Døren er blændet ind mod rummet væk fra stuen hvilket vil sige jeg har en døråbning som er ca. 30 cm. dyb inde i stuen.

Jeg kunne nu godt tænke mig at bygge en vinreol i døråbningen med nogle spots i toppen. Jeg har forgæves ledt rundt på nettet efter nogle arbejdstegninger til hvordan man bygger en sådan reol med skrå vægge. Det skal forstås sådan at alle "rummene" til vin er viklet 45 grader så de ser ud som kvadrater der står på spidsen.

Er der nogen som har erfaringer med noget lignende eller ved hvordan sådan noget lavet. Limes eller skrues pladerne sammen? Og hvilke træplader er gode at bruge?

MVH
Peter
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis jeg var dig, ville jeg bygge i gasbeton. Ikke det dyre som kommer i plader, men i gasbeton til byggeri - det har set billigere når du køber en større plade.
Fordele er:
Det er nemt at skære og forme, det er let at spartle og male på når du er færdig. Sidst og mest væsentligt (synes Jeg) du kan bore hulle ind i det, til dine vinflasker, i den str. og i den vinkel du har lyst til.... Du kan selvfølgelig også lave dine kvadratiske kasser til dem.

Det kan være lidt vanskeligt at fastgøre, specielt i din situation (sådan som jeg forstår din tekst - den er lidt svær at forstå...) men brug evt. noget fladjern man bruge til spær, eller hulbånd.

Tegn det selv, det er ikke så vanskeligt

Mange hilsner
Polite
 
Jeg ville nu nok vælge en MDF plade, da den er meget let at arbejde med, og ikke kræver det helt vilde murearbejde at montere i stedet for en dørramme.

Det du skal gøre er jo "bare" at fjerne din dørramme (gem gerichterne), evt. lige pudse den hvis det ser HELT slemt ud, og så lave et normalt firkantet reolsystem, og vende det 45 grader inden du skærer det til og skruer det fast i åbningen. Du kan herefter lige male/pudse/spartle synlige samlinger, og sætte gerichterne på igen. De skal måske lige skæres til nogle steder for at give plads til "hjørnerne" i din reol. Spots ville jeg nok vælge at montere i en lille baldakin over åbningen så spots'ne er lidt længere ude i rummet end reolen er, da du ellers kun vil få lys på den øverste række flasker.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også