Valnødder

Hejsa !

Jeg er har 5 store valnødde træer som nabo..!

Når jeg sådan lige åbner en direkte fra træet, er den våd og blød... tørre jeg dem bliver de tøre og visne...

Er jeg for tidligt ude, eller hvornår skal man plukke dem..

syntes min bedste forældre, havde dem hængende i en gammel nylonstømpe længe for at tøre...!!!

Hva er tricket ??

Jacob M

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er jeg ikke helt bekendt med danske valnødder i forhold til amerikanske, men har arbejdet med amerikanske valnødder (som jo ligner de danske umiskendeligt).

Måden vi håndterede dem på (de små 20 ton vi håndterede om året) var ved at folk samlede dem op på jorden efter de var faldet ned af sig selv (slås med egernerne omkring dem), hvor den ydre skal var gået halvvejs i forrådnelse, Den skal, skal af - vi gjorde det med en temmelig stor maskine, men af skal den - efter du har fået den af, så har du den hårde inderskal tilbage, og nu skal nødderne tørre 2-3 måneder veludluftet (ja - nylonstrømper kan bruges) og tørt - temperaturen er ligemeget.

Lægger du dem i et lukke vil du opdage at de rådner temmelig hurtigt.

Håber det kunne hjælpe?

-Peter

(Forøvrigt - vi brugte self. store ovne istedet for nylonstrømper, men det regner jeg ikke med er relevant i denne her sammenhæng).
Man kan også knække dem og komme dem i fryseren.
Så smager de friskt til jul.

Den ydre bløde skal indeholder helt enormt meget sort farve, så brug gummihandsker.

Green

Jo men det er faktisk bedst at vente med at pille skallen (den bløde) til den tørre ud og skvatter af selv !
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis