Gulv slibning

Hej alle.
Jeg skal afslibe noget beskidt lak fra et køkkengulv på ca. 6kvm. Alle firmaerne skal have ca. 2500 kr. for det, og derfor vil jeg hellere selv prøve. Jeg skal alså leje noget værktøj, men hvilket vil være bedst. Det skal være nemt at håndtere.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er et møgarbejde at slibe i lak, man får det hele kørt rundt. Desuden sætter det sig fast i slibepapiret, så det lukker til.

Jeg gjorde det at jeg tog min varmepistol og en spartel, og så gik jeg ellers i gang og varmede lakken af bane efter bane. Da lakken så var væk (eller så godt som), så sleb jeg gulvet ned med en lejet gulvsliber. Det blev godt!

Lars
6 kvm er jo ikke meget, hvis du har kræfterne til det så nøjes evt. med at leje en kantsliber - den er hård at arbejde med, men en stor gulvsliber til 6 m2 er nok i overkanten.

Husk at bruge slibeolie så slibber du for lakken brænder fast i sandpapiret.


Min (bitre) erfaring med gulvslibning er : Overlad det til de proffesionelle. Der er en del håndelag osv som man ikke har som handyman. Jeg fik slebet og lakeret 60 kvm stue for 8000 kr og er ovenud tilfreds.

Thomas
jeg har en forgang på ca 4 m2. Den trængte GEVALDIGT til en gang slibning da jeg overtog lejligheden. Istedet for at leje en gulvsliber, så købte jeg mig den Bosch super gode exenter sliber jeg længe havde ønsket mig. Jeg kunne alligevel ikke tumle rundt med en gulv slibemaskine i det lille rum. Så tog jeg hele gulvet med exentersliberen. Det tog da lidt tid, men ikke overdrevent. Den kunne virkelig tage ved.
Men ellers ville jeg nok også nøjes med at leje kantsliberen hvis jeg var dig.

mvh jan
Hvad med en båndsliber, kan den bruges. Hvilket korn sandpapir skal bruges.
Annonce
http://www.ask-alex.dk/artikler/artikel.php?selection=&cid=14&id=886 her kan du se lidt om fremgangsmåde,- godt nok med en gulvsliber. Men kornstørrelsen er sikkert det samme. Grovkornet til at starte med, og så arbejder du dig op i kornstørrelse eftterhånden.
Har ikke selv arbejdet med en båndsliber. Men du skal bare passe på at den ikke laver slibespor

mvh jan
2500 kr. lyder ret meget når der kun er 6 kvm. men hvis du skal have en lækker finish kræver det , som jan henviser til linket. hvis du ikke ejer disse maskiner og skal leje det , det kan hurtig komme op på 1500 kr. medmindre du lejer kun for en time ad gannge, levere det og hente det næste os.
desuden skal du betale for sandpapir.
det er osse meget beskidt arbejde(støvet).
tp1@ hvor har du fået det så billig, kan du ikke skrive navnet på firmaet så vi andre også kan bruge det?
vh

p /p
Jeg brugte Randers gulvservice, dygtige professionelle folk og til tiden

Thomas
Jeg siger tak for de gode råd og ideer.
Venlig hilsen Morten.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også